با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تعاون روستایی کشور میدان عرضه دام زنده با اعتبار شش میلیارد ریال در روستای قشلاق صالح بیگ سقز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، رییس سازمان تعاون روستایی کشور در مراسم افتتاح این طرح گفت: سازمان تعاون روستایی از تعاونی‌های فعال کشاورزی در قالب ارائه تسهیلات برای ساخت انبار، سردخانه، مرکز جمع آوری شیر و راه اندازی باسکول حمایت خواهد کرد.

حسین صفایی یکی از اهداف این طرح را حمایت از تولید کنندگان و حذف واسطه‌ها در زنجیره تولید دام، تامین بهداشت عمومی و تضمین سلامت دام‌ها با محوریت اشتغالزایی عنوان کرد.

عبدالله کریمی بیان کرد: این طرح در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع احداث شده است که این میدان، ظرفیت هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین را دارد.

وی افزود: برای ایجاد این طرح از منابع داخلی شرکت تعاونی روستایی بهار تموغه دو میلیارد و 290 میلیون ریال و از طریق بانک توسعه تعاون سه میلیارد و 710 میلون ریال تسهیلات هزینه صرف شده است.

رییس اداره تعاون روستایی شهرستان سقز با افتتاح این طرح برای 15 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. 

کریمی گفت: این طرح شامل اصطبل نگهداری و پرورش دام، پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، حمام ضد کنه، حوضچه‌های ضد عفونی، کوره لاشه سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره، محل جمع آوری و دپوی کود حیوانی، پشم چینی، باسکول، کارواش و پارکینگ است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی سپس از سایت بوجاری گندم شهر صاحب بازدید و اقدامات انجام شده شرکت تعاونی روستایی منطقه صاحب را در این سایت ستود.

در مراسم افتتاح این طرح جمعی از کشاورزان، مدیران تعاون روستایی شهرستان‌های آذربایجان غربی و کردستان، رییس اتحادیه دامداران کشور، معاون فنی و اجرایی سازمان تعاون روستایی کشور، معاون دام سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی حضور داشتند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.