خضری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

حاشیه نشین ها باید از لحاظ بهداشتی ساماندهی شوند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم تا گزارشات سالانه خود را درباره طرح تحول سلامت، به صورت مستند در اختیار کمیسیون بهداشت قرار دهد تا کمیسیون از چگونه هزینه شدن منابع وزارت بهداشت مطلع شود.

ضرورت افزایش ساماندهی بهداشتی حاشیه‌نشین‌هارسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نظارت کمیسیون متبوع خود نسبت به منابع وزارت بهداشت گفت: بسته هفتم طرح تحول سلامت مستقیما به موضوع نظارت در 6 مرحله اجرای طرح تحول سلامت و منابع وزارت بهداشت اشاره دارد.

وی افزود: بارها در طی جلسات مختلف به وزیر بهداشت اعلام کرده‌ایم که وزارتخانه باید گزارشات هزینه‌کرد جاری خود را به صورت شفاف، طی گزارشی در اختیار کمیسیون بهداشت قرار دهد تا از این طریق مشخص شود منابع این وزارتخانه در چه حوزه‌هایی تخصیص داده می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس متذکر شد: با دریافت گزارشات از سوی کمیسیون بهداشت مبنی بر تخصیص منابع به حوزه‌های مربوطه ضروری است وزارت بهداشت بازخورد هزینه کرد منابع تخصیص داده خود را همراه با گزارش به کمیسیون ارائه شود.

خضری در ادامه با اشاره به تشریح تخصیص منابع وزارت بهداشت به مناطق محروم گفت: ما بیش از 9 میلیون حاشیه‌نشین داریم که در سال 93، دو و نیم میلیون نفر از این حاشیه نشین‌ها مورد سامان‌دهی بهداشتی قرار گرفته‌اند که این رقم باید در سال جاری افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان خاطر نشان کرد:  ساماندهی بهداشتی و درمانی حاشیه نشین‌ها بسیار مهم و ضروری بوده و وزارت بهداشت باید در این مورد اقدامات موثری انجام دهد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار