کارشناس اقتصادی:

تولیدگرایی باید در صدر همه برنامه‌های اقتصادی باشد

کارشناس اقتصادی درخصوص وظیفه دولت در حمایت از تولید گفت: اساسا در صدر همه برنامه‌های اقتصادی باید تولید گرایی وجود داشته باشد.

ایزد خواه کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص فراوانی کالاهای خارجی در بازارهای کشور گفت: باور و عزم جدی برای حمایت از تولید یا تاکنون شکل نگرفته یا اگر شکل گرفته به صورت ناقص شکل گرفته است. یعنی در واقع این بحث که تولید ملی راهکار اصلی بهبود و تحول اقتصادی است هنوز نزد بسیاری از مسئولان و فعالان اقتصادی به باور تبدیل نشده است نکته مهم اینجاست که ساختارها و ساز و کارهای اقتصادی کشور بیشتر در واقع به سمت پشتیبانی واردات پیش رفته است. 

وی در خصوص وظیفه دولت در حمایت ار تولید افزود: اساسا در راس تمام برنامه‌های اقتصادی باید تولید گرایی باشد تولید در اقتصاد دارای جایگاه ویژه‌ای است که با هیچ موضوع دیگری قابل مقایسه نیست و در واقع زیر بنای اقتصاد تولید است اگر این بینش در دولت وجود داشته باشد به خودی خود بقیه قسمت‌ها اصلاح می‌گردد. وظیفه دولت این است که برای تولید جایگاه ویژه‌ای قرار دهد. 

ایزد خواه با اشاره به اینکه در دولت یازدهم تاکنون سیاست خاصی برای حمایت از تولید دیده نشده گفت: متاسفانه یکی از مشکلات بخش تولید عدم باور عمومی و جدی مسئولان به این امر است و وقتی باوری وجود نداشته باشد متاسفانه تولید گرایی بی معنی خواهد بود. 

وی در ادامه افزود: تا وقتی که مردم و تولیدکننده‌ها به صحنه نیامده‌اند تولید رونق نخواهد گرفت در صورتی که ما کشوری غنی هستیم که منابع خوبی داریم و دولت باید با تفویض به بخش‌های مختلف آنها را وارد صحنه تولید کند. 

ایزد خواه در ادامه تصریح کرد: راه حل دولت در مشکلات اقتصادی در دو نکته خلاصه شده است؛ تولید اصل قرار گیرد و نیروهای مردمی و اجتماعی سکان‌دار شوند و با رعایت این نکات می‌توان مشکلات اقتصادی را با سرعت و با حرکتی شتابان و میانبرهای زیاد حل کرد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار