بازتاب شانس 50 درصدی المپیك در سایت فدراسیون جهانی

گزارش سایت فیبا از بازگشت مشحون به فدراسیون بسكتبال

سایت فدراسیون جهانی بسكتبال در گزارشی به وضعیت بسكتبال ایران و انتخاب دوباره محمود مشحون پرداخت.

گزارش سایت فیبا از بازگشت مشحون به فدراسیون بسكتبالبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سایت فدراسیون جهانی بسكتبال كه در هفته های اخیر به وضعیت آماده سازی تیم های ملی بسكتبال برای مسابقات قاره ای و كسب سهمیه المپیك می پردازد در گزارش مربوط به ایران، ورود دوباره محمود مشحون و صحبت های وی بعد از انتخابات را مورد توجه قرار داد.

در تیتر این گزارش نقل قولی از محمود مشحون آمده است كه در آن شانس ایران برای كسب سهمیه بسكتبال المپیك را 50-50 عنوان كرد.

سایت فیبا در این باره نوشت: محمود مشحون بار دیگر به سمت ریاست فدراسیون بسكتبال ایران تا سال 2019 انتخاب شد. یكی از اولویت های او حفظ ایران در جایگاه قهرمانی منطقه است هر چند این موضوع شامل مسابقات قهرمانی وابا (غرب آسیا) نمی شود. 

مسابقات قهرمانی آسیا 2 روز بعد با حضور تیم های اردن،‌ فلسطین، لبنان، عراق و سوریه آغاز می شود و شانس تیم های اردن و لبنان برای پیوستن به ایران در جام ملت های آسیا بیشتر به نظر می رسد.

سایت فیبا اعتقاد دارد مشحون با تمام ستارگان قدیمی كه ایران را در سال های اخیر به موفقیت رسانده اند، اطمینانی با نگاه به نتیجه سال 2011 ووهان چین ندارد.  از طرفی تنها تیم قهرمان آسیا شانس رفتن به المپیك 2016 ریو را خواهد داشت.

گزارش فیبا به مصاحبه بعد از انتخابات مشحون پرداخته كه گفته است ایران كار سختی را پیش رو دارد و به انتخاب مربی ایرانی برای جام ملت های 2015 آسیا اعتقاد دارد.

3 مربی اهل بالكان در رأس نیمكت ایران

پیش از این، فدراسیون موقت،‌پاویچویچ را به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان ایران در نظر گرفته بود كه در صورت انتخاب به چهارمین مربی اهل بالكان تبدیل می شد كه بعد از ترومن هدایت تیم را در اختیار می گیرد.

ترومن سرمربی فعلی اردن در سال 2007 ایران را به اولین قهرمانی آسیا رساند و تا المپیك 2008 هم در ایران باقی ماند.

وسلین ماتیچ در سال 2009 همراه با ایران قهرمان شد، در جام جهانی 2010 همراه ایران بود و در سال 2011 شكست ووهان را تجربه كرد.

مهمد بچیروویچ نیز همراه ایران به قهرمانی سال 2014 آسیا رسید در جام جهانی 2014 حضور داشت.

انتخاب نهایی مشحون برای جام ملت های آسیا بزرگترین علامت سوال فعلی بسكتبال ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار