موسوی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

قول مسئولان وزارت نفت برای فعال‌سازی «دکل‌های حفاری شمال»

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی از قول مدیر عامل شرکت ملی نفت در فعال سازی مجدد دکل‌های حفاری شمال خبر داد.

حذف یک شبه یارانه سوخت بازی با شرایط اقتصادی مردم استسیدشکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه کمیسیون انرژی با وزیر نفت درباره مشکلات دکل‌های نفتی، گفت: در این جلسه وزیر نفت مستمع ایرادات و مشکلات آزاد کردن دکل‌های حفاری داخلی و دادن این دکل‌ها به خارجی‌ها بود.

وی با بیان این که بدون شک در اختیار قرار دادن دکل‌های حفاری به خارجی‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند روش درستی در راستای تولید ملی قلمداد شود، افزود: وزیر نفت طی اظهارات مطرح شده درخواست دو هفته فرصت را از اعضای کمیسیون داشت که پس از مهلت تعیین شده جلسه‌ای با حضور بنده، رئیس کمیسیون انرژی و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در رابطه با موضوعات مطرح شده برگزار شود.

موسوی در ادامه هم چنین درباره جلسه سه ساعته خود با مدیر عامل شرکت ملی نفت متذکر شد: در این جلسه هم به صورت واضح و روشن معایب و موضوعات را مطرح کردیم که مهندس جوادی (مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران) در آن جلسه قول برگرداندن دکل‌های حفاری نفتی را به نیروهای ایرانی مطرح کردند.

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس تاکید کرد: مهندس جوادی در این جلسه هم چنین تاکید کردند که در صورت آزاد شدن چند دکل در حفاری شمال و مبنا مجددا این دکل‌ها فعال شوند.

وی بیان داشت: هم چنین در جلسه مذکور مدیر عامل شرکت ملی نفت تاکید داشتند که پس از اتمام قرارداد دکل‌های خارجی، دکل‌های ایرانی فعالیت خود را مجددا شروع می‌کنند.

موسوی ادامه داد: مهندس جوادی هم چنین در این جلسه مطرح کردند که مطالبات شرکت‌های حفاری شمال به زودی پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم چنین در جلسه مذکور مهندس جوادی (مدیر عامل شرکت نفت ایران) حمایت خود را در جهت واگذاری دکل‌ها به شرکت‌های واگذاری حفاری شمال اعلام کردند که ما هم در  واکنش به این اظهارات حمایت خود را از این اقدامات اعلام کردیم. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
چقدر خوب، تو رو خدا بفکر اشتغال جوونای ایرانی باشین.
آخرین اخبار