یک کارشناس مذهبی گفت: اولین نکته در حجاب ایجاد حریم برای حفظ مقام و منزلت زن است و به تبع عاملی برای امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه، حفظ کانون‌ خانواده و استحکام خانواده است.

به گزارش خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید آقایی کارشناس مذهبی درباره عدم التزام به حجاب اظهار کرد: امروزه بالای 90 درصد از افراد در جامعه از لحاظ بعد اعتقادی با حجاب مخالفتی ندارند و موضع‌گیری که صورت می‌گیرد در خصوص عدم التزام افراد در حفظ حجاب است.

وی درباره عدم التزام گفت: یک بخش از عدم التزام افراد به حجاب در خصوص ایجاد محرومیت و فرهنگ سازی نادرست در جامعه است. 

این کارشناس مذهبی بیان کرد: مگر محدودیت بد است و چه ایرادی دارد که بپذیریم حجاب نوعی محدودیت است، گاهی اوقات محدودیت‌ها ایجاد می‌شوند تا افراد آسایش و آرامش مناسبی را به دست آورند و حجاب در جامعه محدودیتی آزادبخش است آقایی در ادامه عدم التزام افراد در حفظ حجاب ادامه داد: بخش دیگر از این عدم التزام  مربوط به تبیین درست حجاب در جامعه است که مربوط به حوزه خانواده، مدرسه، رسانه است که نقش اصلی را برعهده دارند. 

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش و خانواده باید حجاب را با شیرینی و جذابیت برای فرزندان بیان کنند تا فرزندان زیبایی حجاب را درک کنند تا بسیاری از مشکلات و تهدیدهای اجتماعی برطرف شود. 

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: رسانه در گام بعدی نقش اصلی را در توضیح و ترویج حجاب برعهده دارد و در جامعه با موضوع حجاب که یک موضوع فرهنگی و اجتماعی است باید با سازوکارهای اجتماعی برخورد شود و هیچ گونه برخورد امنیتی را نداشته باشیم بلکه در برخورد با افراد بدحجاب نیازمند فرهنگ سازی مناسب هستیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار