اما و اگرهای سرپرستان دانشگاهها و جذب دانشجویان دکتری با انگیزه تجاری و تجمع دوباره دانشجویان علوم اقتصادی از مهمترین رویدادهای آموزش عالی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،35 دانشگاه هم اکنون با سرپرست اداره می شوند و این در حالی است که مدت سرپرستی برخی از این دانشگاهها حتی بیشتر از یکسال شده است، البته از لحاظ قانونی یک سرپرست تنها می تواند 6 ماه در یک دانشگاه سرپرست باشد و اگر مدت سرپرستی در یک دانشگاه بیشتر شود یک کار غیر قانونی شکل گرفته است، بنابراین همانطور که بیان شد و مسئولان وزارت علوم در هفته گذشته این وعده را دادند که در یکی دو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف سرپرستان 35 دانشگاه مشخص می شود.

در ادامه این گزارش آمده است؛ در حالی که همه منتظر اعلام نظر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سرپرستان دانشگاهها بودیم، مطلع شدیم که نه تنها روسا مشخص نشدند بلکه به جای آن مقرر شد که یک کمیته 5 نفره مسئولیت تعیین روسای 35 دانشگاه را برعهده بگیرند که البته در این میان برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالف این امر بودند.
 
بنابراین گزارش؛ زاهدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفـت: اگر این طرح مغایرت با قوانین نداشته باشد من با آن مشکلی ندارم.

زاهدی تصریح کرد : کمیته 5 نفره انتخاب روسای دانشگاهها در صورت مغایرت با قانون مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد. 


پیکره هیئت امنای دانشگاه آزاد در وزارت علوم/ جذب ۱۸ هزار دانشجوی دکتری با انگیزه تجاری فاجعه‌ای علمی است

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد بی‌واسطه دانشگاه آزاد اظهار کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت علوم تحت سیطره هیئت امنای دانشگاه آزاد است و آنطور که آن‌ها می‌خواهند مماشات می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: متاسفانه وزارت علوم تحت تاثیر دانشگاه آزاد است و ادامه روند کمی فعالیت‌های این دانشگاه فاجعه‌ای بزرگ در عرصه علم در کشور به حساب می‌آید.

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی/هنوز وزارت علوم جواب قانع کننده‌ای به ما نداده است 

تجمع چند ماه دانشجویان علوم اقتصادی به دلیل ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی همچنان ادامه دارد ، البته این ادغام هر بار در حالی برگزار می شود که تاکنون هیچ کدام از مسئولان نتوانستند، دانشجویان این دانشگاه را قانع کنند. 

در ادامه این گزارش آمده است؛ در هفته ای که گذشت نیز حدود 200 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این امر شدند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
خوب راس میگن دیگه!!!!! حرف حق جواب نداره!!! دانشگاه تخصصصی حوره اقتصاد چه ربطی به تربیت معلم تو کرج داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۳:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
حرف ما یک کلام؛ لغو ادغام والسلام.
آخرین اخبار