آنگلا مرکل: قرارداد اقتصادی اروپا و آمریکا در خطر است

صدراعظم آلمان نسبت به کوتاه بودن فرصت باقیمانده برای امضای قرارداد اقتصادی TTIP میان اروپا و آمریکا هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، به مسکوت ماندن چندین ساله تفاهمنامه "مشارکت تجاری و همکاریهای سرمایه‌گذاری" -  TTIP – میان اتحادیه اروپا و آمریکا اشاره و اعلام کرد: با اتمام دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما،"  دیگر نمی‌توان امیدی به امضای این قرارداد در دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا داشت.

طرح تفاهمنامه اقتصادی میان آمریکا و اتحادیه اروپا در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" مطرح شد؛ اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است. مردم آمریکا نوامبر 2016 (آبان 95) پای صندوق های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید این کشور را انتخاب کنند. "اوباما" تا اوایل 2017 ( دی 95) در پست خود باقی می‌ماند و پس از آن مجبور به ترک کاخ سفید است. "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان با اشاره به همین موضوع گفت: امضای چنین تفاهمنامه‌ای به نفع همه ما است و اقتصاد آلمان هم از آن سود می‌برد؛ اما وقفه طولانی در امضای تفاهمنامه  TTIP بوجود آمده و حتی ممکن است رئیس جمهور بعدی آمریکا با آن موافق نباشد. فرصت کوتاهی برای به سرانجام رساندن توافقنامه اقتصادی مذکور پیش رو داریم.

منتقدان بسیاری معتقدند همکاریهای جاسوسی آلمان و آمریکا بر عملکرد اقتصادی شرکت‌ها و نهادهای مالی اروپا در این طرح خلل بوجود آورده است. "مرکل" این اتهامات را رد و بر حمایت برلین از امضای توافق TTIP تاکید کرد.

این طرح اوایل ژوئن (اواسط خرداد) در پارلمان اتحادیه اروپا به رای گذاشته می‌شود. بسیاری از سیاستمداران اروپایی و نهادهای اقتصادی این اتحادیه با طرح TTIP مخالف هستند و آن را فرصتی برای قدرت گرفتن بیش از پیش شرکت‌های چند ملیتی می‌دانند.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار