اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

کسب رتبه برتر اداره سلامت منطقه 2 در بین مناطق 22 گانه پایتخت

رئیس اداره سلامت منطقه 2 گفت: ارتباط ویژه خانه‌های سلامت با اعضای کانون‌های 10 گانه در سطح منطقه منجر به کسب این موفقیت شده است.

رئیس اداره سلامت منطقه 2 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف مناسبی در خانه‌های سلامت مانند همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی، جشن‌ها، اعیاد و ارتباط با اعضای کانون 10 گانه سطح منطقه از جمله اقدامات مهم این دوره برای کسب رتبه برتر در بین مناطق 22گانه  شهرداری تهران است. 

وی تصریح کرد:‌اداره سلامت منطقه 2 با اجرای دهکده سلامت در پارک پرواز ، برج میلاد، جشنواره غذا با شرکت 500نفر متقاضی، ارتباط با ENGOها و استفاده از ظرفیت های منطقه برای خدمات رسانی به شهروندان در زمینه ارائه مشاوره و کارگاه‌های سلامت از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران موفق به کسب رتبه نخست شده است. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

جانمایی شاخه گل به جای سیگار در هفته بدون دخانیات

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 گفت: اهدای شاخه گل به مصرف کنندگان سیگار و اجرای نمایش‌های میدانی از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جشنواره نقاشی در بوستان‌های بدون دخانیات اظهار کرد: برگزاری نمایش با موضوع دخانیات، توزیع بروشور آموزشی، مشاوره پزشکی و... از جمله ویژه برنامه‌های هفته بدون دخانیات در غرب تهران است. 

وی در پایان گفت: خانه‌های سلامت با برگزاری سخنرانی و سمینارهای متنوع در خصوص مضرات مصرف سیگار در مساجد و مدارس سطح منطقه، تلاش دارند تا بیش از پیش نوجوانان و جوانان را با دخانیات و زیان‌های اقتصادی آن آشنا سازند. 

گفتنی است؛ اجرای ویژه برنامه‌ گرفتن سیگار از دست افراد سیگاری و اهدای شاخه گل به آنان، با برگزاری هفته بدون دخانیات است. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

برپایی ایستگاه‌های سلامت در بوستان‌های منطقه 6

رئیس اداره سلامت منطقه 6 از برپایی ایستگاه‌های سلامت در بوستان‌ها و میادین میوه و تره بار به منظور ارائه خدمات حمایتی- اجتماعی خبر داد.

نجمه اسماعیلی رئیس اداره سلامت منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد:‌ در هفته مبارزه با استعمال دخانیات ایستگاه‌های سلامت در جهت ارائه خدمات حمایتی- اجتماعی از جمله غربالگری قند خون، فشار خون، مشاوره، توزیع بروشور و کتابچه و... در بوستان‌های قزل قلعه، لاله، ایرانشهر، بهجت آباد، نظامی گنجوی، تره بار جلال آل احمد، تره بار، توانیر و فرهنگسرای سرو برپا می‌شود. 

وی ادامه داد: همچنین روز یکشنبه 10 خرداد مراسمی به مناسبت هفته بدون دخانیات از ساعت 18:30 تا 20:30 با همکاری مرکز فرآموز نفس پاک در محل آبنمای بوستان لاله برگزار خواهد شد. 

اسماعیلی در خصوص برنامه‌های سلامت در سرای محله یوسف آباد افزود: اجرای مراسم نمادین دفن سیگار و قلیان، انجام تست ریه، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی، برگزاری پیاده روی نمادین با موضوع مبارزه با دخانیات، اجرای نمایش و... از جمله برنامه‌های سرای محله یوسف آباد به همین مناسبت است. 


اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

معابر شرق تهران با 40 تن آسفالت لکه گیری می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 8 گفت:‌عملیات لکه گیری و آسفالت معابر شرق تهران در طرح ضربتی آغاز شد.

میکائیل علیپور، معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 8 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: طرح لکه گیری آسفالت معابر در شرق تهران با هدف افزایش ارتقاء کیفی و بهسازی معابر و پیاده روها، این طرح به صورت ضربتی در خیابان‌های  اصلی و فرعی سطح منطقه 8 اجرا می‌شود. 
 
وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های عمرانی مثل روکش آسفالت، ترمیم نوارهای حفاری، رفع نقاط آبگیر، مرمت پل‌های فلزی و... از اولویت اجرایی شهرداری منطقه 8 است. 

معاون فنی و عمران در پایان گفت: همه خیابان‌های شرق تهران که نیاز به ترمیم و یا روکش آسفالت دارند مانند خیابان دماوند، خیابان گلبرگ و مدنی، شناسایی و عملیات ترمیم و روکش آسفالت در این مناطق اجرا می‌شود. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

مزین شدن اولین معبر منطقه 15 به نام شهید مدافع حرم

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 15 از مزین شدن اولین معبر به نام شهید مدافع حرم اکبر شهریاری خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، صدیقه محمدبیگی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 15 با اشاره به مزین شدن معابربه نام شهدا اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران معبری در محله کیانشهر به نام شهيد اکبر شهریاری که در سال گذشته در سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) به درجه رفیع شهادت نائل شده بود،  نامگذاری و پلاک این معبر باحضور مسئولان منطقه ای، خانواده معظم شهید، همرزمان و بسیجیان محله کیانشهر نصب شد. 

به گفته وی مسئولان منطقه ضمن حضور در منزل این  خانواده  والامقام و تبریک اعیاد شعبانیه با آنان دیدار و نسبت به نصب پلاک معبر به نام شهید گرانقدر اقدام کردند.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
مشارکت 80 درصدی جوانان منطقه 19 در فعالیتهای اجتماعی و شهری

شهردار منطقه 19 گفت: 70 تا 80 درصد جوانان در کارهای اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و شهری منطقه حضور دارند و با مسئولان مشارکت می کنند. 


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رضا نثاری نسل جوان را سرشار از انرژی  دانست که با فراهم کردن زمینه و بستر مناسب می توان از انرژی و پتانسیل آنها استفاده بهینه کرد. 

وی با اشاره به مشارکت خوب جوانان این منطقه با مسئولین شهری اظهارکرد:از ابتدای خدمت خود در این منطقه شاهد حضور فعال جوانان در عرصه های مختلف بوده ام و با یک برنامه ریزی حساب شده می توان از ایده و خلاقیت جوانان در آبادانی منطقه و کشور استفاده کرد. 
 
نثاری تصریح کرد: بهترین راه برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی نسل جوان فراهم کردن مشارکت آنان در تمامی امور است و این منطقه از مشارکت جوانان استقبال می کند. 

وی در پایان وجود کانون شهریاران جوان را زمینه ای برای استفاده از ظرفیت جوانان در فعالیتهای فرهنگی و هنری دانست و افزود: جوانان در این خانه فعالیتهای گسترده ای دارند و فعالیتهای این خانه می تواند کمک خوبی برای مدیریت شهری محسوب شود. 

به گفته نثاری 140 جوان به شکل فعال در خانه شهریاران جوان منطقه عضویت دارند که به منظور جلب بیشتر جوانان در این خانه فعالیتهایی همچون اجرای اردوهای جهادی و برپایی اردوهای تشکیلاتی و تفریحی و اطلاع رسانی در دستور کار اجرایی است.  

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار