پنجعلی:

در اتاق شخصی امام(ره) با ایشان دیدار کردیم/ باورمان نمی‌شد رهبر انقلاب را دیدیم

مدافع و كاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در ذکر خاطره‌ای می‌گوید: باورمان نمی‌شد به عنوان فوتبالیست در منزل امام خمینی(ره)حضور یابیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمد پنجعلی در مورد روزی كه جمعی از فوتبالیست‌ها به دیدار امام خمینی (ره) رفتند و بهانه‌ این دیدار می‌گوید: در یكی از روزهای اسفند ماه 1360 بهمراه تعدادی از بازیكنان تیم‌های شاهین، منتخب تهران و پرسپولیس به بیت امام خمینی (ره) رفته و با ایشان دیدار و گفت‌و‌گو كردیم. 

ابتدا قرار بود در حسینیه جماران به دیدارامام(ره) مشرف شویم اما به این دلیل كه هوا بیش از اندازه سرد بود، به خواست حضرت امام(ره) در اتاق شخصی‌شان با ایشان دیداركردیم. جماران در آن روز میزبان حضور ورزشكارانی بود كه به دیدار امامشان شتافته بودند. اتاقی كه در آن حضور داشتیم، خیلی گرمتر از حسینه نبود؛ اما گرمای حضور امام(ره) و صفا و صمیمیت و همچنین بحث ساده زیستی ایشان باعث می‌شد تا این سرما رنگ ببازد. 

کاپیتان اسبق پرسپولس ادامه می‌دهد: برای ما كه آن روز در بیت حضور داشتیم، هنوز باوركردنی نبود كه امام خمینی (ره) را از نزدیك می‌بینیم، خودم بیش از20 سال برای دیدن ایشان لحظه‌شماری می‌كردم چرا كه در آن روزها صحبت از ایشان در همه محافل زیاد بود. 

پنجعلی همچنین درباره بهانه دیدار فوتبالیست‌ها با حضرت امام(ره) می‌گوید: بازیكنان در آن سال‌ها علاقه زیادی داشتند تا ایشان را از نزدیك ملاقات كنند. به این دلیل كاظم رحیمی، بازیكن و مربی سابق شاهین كه در قم با حاج سیداحمد خمینی فرزند امام(ره) دوست و همبازی بود و با وی ارتباط صمیمی و نزدیكی داشت، این درخواست را مطرح كرد كه خوشبختانه مورد قبول واقع شد تا در یك روز سرد زمستانی راهی بیت ایشان شویم. 

وی درمورد صحبت‌های مطرح شده دراین دیدار می‌گوید: ابتدا كاظم رحیمی، صحبت‌ها را در محضر امام(ره) آغاز كرده و از بازیكنانی كه آن روز در بیت حضور داشتند، به عنوان بازیكنانی نام برد كه علاقه زیادی برای دیدار امام(ره) خود داشته‌اند. 

مدافع سابق تیم ملی در مورد فرمایشات امام خمینی(ره) در این جلسه تأكید كرد: امام(ره) ابتدا با جمله معروف "من ورزشكار نیستم، اما ورزشكاران را دوست دارم " صحبت‌های خود را آغاز كرده و سپس به بیان جایگاه ورزشكار در جامعه پرداختند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: پنجعلی ، فوتباللیست ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار