گرگان؛

تحويل 75 هزار تن از مرغوب ترین گندم کشور در گلستان

سرانجام پس از هشت ماه تلاش و زحمت، خوشه های طلایی گندم به بار نشست و برداشت این محصول در پایتخت کیفی ترین گندم ایران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ ریاحی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: کشاورزان گلستانی از ابتدای فصل برداشت تاکنون 75 هزار تن از مرغوب ترین گندم  کشور را تحویل مراکز خرید داده اند.

وی اظهار کرد:82 مرکز خرید ، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را با قیمت تضمیمی 11 هزار و 550 ریالمی خرند.

ریاحی اضافه کرد: سرعت بالای عملیات تحویل گندم کشاورزان درمراکز خرید باعث شده که کامیون ها و کامیونت های حامل محصول مجبور به تشکیل صف های طولانی در ورودی این مراکز نشوند و این امر در کاهش هزینه های حمل گندم در فصل خرید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت : همراه داشتن کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی برای کشاورزان الزامی است تا با هماهنگی های صورت گرفته با بانک عامل هیچ گونه خللی در پرداخت وجه محصول ایجاد نشود. موثر است.

وی اضافه کرد: کشاورزان گلستانی امسال در 400 هزارهکتار گندم کاشته اند و پیش بینی می شود بیش از یک میلیون تن محصول برداشت کنند.

وی گفت : بذر مناسب و باران کافی و به هنگام از عوامل افزایش تولید گندم در گلستان است .

برداشت گندم از اوایل خرداد آغاز شده و تا اواخر تابستان ادامه دارد .

گلستان سومین استان تولید کننده گندم کشور است و براساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی مرغوب ترین گندم کشور در این استان به دست می آید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.