ساری؛

پرداخت روزانه بهای گندم به کشاورزان

بهای خرید محصول گندم روزانه به حساب کشاورزان واریز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران دیروز در مراسم نمادین نخستین برداشت گندم در شهرستان بهشهر گفت: برداشت این محصول در سطح 32 هکتار با نوع رقم کشت شده "دریا" امروز در شهرستان بهشهر انجام شد.

عزیزاله شهیدی فر افزود : با توجه به استعداد های فراوانی که مازندران در بحث کشاورزی دارد، کشت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک مطرح است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود 180 هزار تن گندم از مزارع مازندران تولید شود گفت: امسال این محصول هر کیلوگرم یک هزار و 155 تومان از کشاورزان خریداری می شود.

شهیدی فر افزود : 13 مرکز خرید ثابت کارخانجات آرد و 3 سیلو از سوی شرکت غله آماده خرید گندم از کشاورزان هستند.

وی تصریح کرد : شرکت غله و خدمات بازرگانی با مباشرت سازمان تعاون روستایی و عاملیت بانک کشاورزی متولی خرید گندم از کشاورزان هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : پیش بینی می شود امسال 100 هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار استان خریداری شود.

شهیدی فر با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم استان را 66 هزار و 700 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 38 هزار هکتار آبی و 28 هزار هکتار به صورت دیم بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: هماهنگی های لازم با اتحادیه کمباین داران جهت کاهش ریزش محصول انجام شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهرگفت: 15 کارشناس در قالب 6 شرکت خدمات مشاوره ای فنی مهندسی عملیات نظارت بر 5 هزار و 650 هکتار از مزارع گندم این شهرستان را بر عهده داشتند.

حقیقی افزود : پیش بینی می شود بیش از 70 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

وی سطح مبارزه با علف های هرز گندم را بالغ بر 16 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 5 هزار و 850 هکتار مبارزه با علف های هرز نازک برگ، 4 هزار و 730 هکتار پهن برگ و 5 هزار و 485 هکتار به صورت توام مبارزه شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از مبارزه با بیماره های لکه قهوه ای، سفیدک، زنگ قهوه ای، فوزاریوم و پاخوره در سطح 3 هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان خبر داد و گفت: 350 هکتار از مزارع گندم این شهرستان با آفت موش صحرایی مبارزه شد.

انتهای پیام //گ

برچسب ها: ساری ، بهای ، خرید ، گندم ، روزانه ، حساب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.