وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی خبر داد :

ساماندهی صندوق های بازنشستگی دراولویت برنامه های شش گانه دولت تدبیر و امید

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی گفت: ساماندهی صندوق های بازنشستگی تا کنون چهار بار در هیات وزیران مطرح شده و به عنوان مساله نیازمند چاره اندیشی است. از این رو درگروه شش برنامه اولویت دار دولت قرارداده شده است .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ علی ربیعی وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی که  در نخستین گردهمایی مدیران ارشد صندوق های بازنشستگی در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری برگزارشد. اظهار کرد: نظام های سیاسی از دوجهت اقدام به تشکیل صندوق هایی نظیرصندوق بازنشستگی می کنند که تحقق سیاست های رفاهی به منظور  ایجاد آرامش برای  افراد درآینده و همچنین برقراری امنیت اجتماعی  از جمله این اهداف هستند . 

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی بخش مهمی از تامین رفاه اجتماعی درجوامع را وابسته به صندوق های بیمه ای  دانست و نسبت به سامان دهی این نوع صندوق ها در کشورمان ابرازامیدواری کرد . 

ربیعی تصریح کرد :درآینده بامساله سالمندانی با منزلت اجتماعی بالاتر و  سالمندی زنان مجرد عضوصندوق های بازنشستگی کشورمان رو به رو هستیم.  بنابراین باید دراین زمینه آینده نگری بیشتری به کار بندیم . 

وی با تاکید برنگاه بنیانی به موضوع بازنشستگانی که در آینده با آن روبرو هستیم به مدیران ارشد این صندوق گفت :باید از  امروز با مطالعه دست آوردهای بشری در این زمینه برای آینده پی ریزی های درست و دقیق انجام دهیم .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی با طرح این پرسش که برای آینده صندوق که با "دولت کوچک و صندوق بزرگ" مواجه می شویم چه برنامه هاریزی هایی داریم افزود :این موضوع دل  مشغولی بزرگ من به محسوب می شود و باید هرچه زودتر و در همین ماه های ابتدایی سال برای آن برنامه ای دقیق تدوین کنیم و نسبت به تصمیم هایی که  درتمام امور مرتبط با صندوق های بازنشستگی گرفته می شود حساسیت نشان دهیم . 

ربیعی سوال دوم خود راحول این محور که  برای زندگی اجتماعی بازنشستگان چه برنامه هایی داریم  مطرح کرد و سپس ادامه داد : باید برای آینده بازنشستگان آمادگی روانی ایجاد کنیم وازتمام ظرفیت های موجود برای به کارگیری این نیروهای ارزشمند درکشور بهره ببریم .
 
وی تاکید کرد : فلسفه صندوق های بازنشستگی باید" ایجاد ذهن آرام برای بازنشستگان "باشد ودراین زمینه همه با هم تلاش خواهیم کرد . 

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی درپرسشی دیگر از مدیران ارشد این صندوق درباره چگونگی ساختارو رفتارموجود در این صندوق خواستار بازنگری در دراین اموروهدایت آن به سمت برنامه های معطوف به آینده شد . 

ربیعی درپایان  بر"رفتار بخش خصوصی و توجه به  منافع عمومی " در این نوع صندوق ها تاکید کرد و گفت : باید رفتارمدیران و کارکنان ما مانند شرکت های خصوصی اما با در نظر گرفتن منفعت عمومی و سیاست های مطمئن باشد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار