عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: خودروسازان با رقابتی کردن قیمت و افزایش تولید می‌توانند از افزایش بی رویه قیمت تمام شده خودرو جلوگیری کنند.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیان اینکه باید حوزه خودرو رقابتی شود تا خودروسازان خود اقدام به قیمت گذاری کنند اظهار داشت: خودرو سازان با اختیاراتی که سازمان حمایت و شورای رقابت به آنها می‌دهند قیمت خودرو را تعیین می‌کنند. لذاخودرو سازان با رقابتی کردن قیمت و افزایش تولید می‌توانند از بالا رفتن بی‌رویه قیمت تمام شده خودرو جلوگیری کنند. 

وی افزود: در  حال حاضر به دلیل کاهش تولید با توجه به تلاش‌های شورای رقابت و سازمان حمایت نتوانسته‌اند در کاهش قیمت‌ها موفق باشند. لذا مجلس و دولت باید خودرو سازان را به رقابت و کیفیت در تولید تشویق کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه بیان کرد: خودروسازان در سال 1390 یک میلیون و 600 هزار خودرو تولید کردند که در همان سال 3 درصد کاهش قیمت داشتند بنابراین تا زمانی که تولید به آن حد نرسد شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

گروسی در پایان اظهار کرد: اگر دولت و شورای رقابت قیمت خودرو را به صورت دستوری اجرا کند خود مسبب وجود دلالی است که با افزایش قیمت و نارضایتی مردم و سهام‌داران مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، خودرو ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار