امامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

صلاحیت قیمت‌گذاری خودرو از سوی دولت یا شورای رقابت هفته آتی در مجلس بررسی می‌شود

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت با بیان اینکه طبق سیاست‌های ابلاغیه اصل 44 به شورای رقابت صلاحیت قیمت‌گذاری بر خودرو داده شده و این صلاحیت همچنان باقی است، گفت: در هفته آتی استفساریه شورای رقابت را برای بررسی در دستور کار مجلس قرار خواهیم داد تا مورد رأی‌گیری قرار گیرد.

«عیسی امامی» عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح تداخل قانونی نحوه قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت و شورای رقابت اظهار کرد: مجلس طبق سیاست‌های ابلاغیه اصل 44 به شورای رقابت صلاحیت قیمت‌گذاری بر خودرو  را اعطا کرد که این صلاحیت نیز همچنان باقی است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا تصریح کرد: در سال 93 همچنین مجلس طبق مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد تا با رعایت سیاست‌های ابلاغیه اصل 44 نسبت به تعیین انحصار کالا و خدمات ورود پیدا کرده و بر روی خودرو توسط مکانیزم و شورای اقتصاد قیمت‌گذاری کند.

وی ادامه داد: دولت هم در حقیقت این مأموریت را پیدا کرده و اکنون دولت و شورای رقابت هر دو برای قیمت‌گذاری بر خودرو صلاحیت پیدا کرده‌اند که اکنون این اعطای صلاحیت توسط مجلس با یکدیگر تداخل پیدا کرده است.

امامی تأکید کرد: شورای رقابت نیز بر این اساس طبق استفساریه‌ای نظر مجلس را جویا شده و در آن اعلام کرده است که آیا ما همچنان صلاحیت قیمت‌گذاری بر خودرو را داریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در مشروح مذاکرات‌مان در مجلس این اعتراض را داشته‌ایم که مصوبه مجلس به دولت امکان دارد صلاحیت شورای رقابت را در قیمت‌گذاری خودرو سلب کند.

عضو شورای ناظر بر شورای رقابت با تأکید بر این که در کشور دو قانون مقدم و مؤخر وجود دارد، گفت: اکنون این سوال پیش آمده که آیا اجازه مجلس به دولت و شورای اقتصاد برای قیمت‌گذاری خودرو نافی مسئولیت شورای رقابت نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مورد این مبحث دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، افزود: اکنون شورای رقابت به دنبال یک تفسیر و اظهارنظر واضح است زیرا جایگاه این شورا و نحوه قانون‌گذاری دولت تعریف شده است.

امامی بیان داشت: در زمان بررسی مصوبه سال 93 دولت ما اعتراض‌مان را اعلام کردیم اما افرادی که این مصوبه را تدوین و پیگیری می‌کردند اعلام کردند که وجود این قانون سیاست‌های ابلاغیه اصل 44 را مورد خدشه قرار نمی‌دهد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع تلاش داریم در هفته آتی استفساریه شورای رقابت را با جمع‌آوری چند امضا و دریافت دستور رئیس مجلس در دستور کار خانه ملت قرار دهیم تا بعد از بررسی مورد رأی‌گیری قرار گیرد.

شایان ذکر است؛ رضا شیوا رئیس شواری رقابت در حاشیه همایش بیست و پنجمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی کشور در مورد اینکه شورای رقابت چه زمانی قیمت خودروها را اعلام می‌کند، اظهار داشت: شورای رقابت دستورالعمل و اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری را دارد اما ابتدا باید مشکل پاسخ‌دهی نسبت به این موضوع( از سوی مجلس) که قیمت‌گذاری خودرو با شورای رقابت است یا نه حل شود، سپس این شورا اقدام به اعلام قیمت‌ها خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار