شبکه‌ی دو با سبک زندگی ایرانی-اسلامی به پیشواز ماه مبارک رمضان می‌رود

به مناسب فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شبکه‌ی دو سیما با محوریت خانواده و سبک زندگی ایرانی-اسلامی در قالب سه ویژه‌ برنامه و یک مجموعه تلویزیونی مهمان خانه‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، شبکه دو سیما به مناسب فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌هایی چون «شبهای روشن»، «قبول باشه...»، «نو سفر» و همچنین مجموعه‌ی تلویزیونی «گاهی به پشت سر نگاه کن» به کارگردانی مازیار میری را به روی آنتن  می‌برد.

ویژه برنامه‌های «شب‌های روشن» به تهیه‌کنندگی پیام ابراهیم‌پور و اجرای رسالت بوذری کاری از گروه امور اجتماعی شبکه دو سیما است که در 30 قسمت با هدف پرداختن به سبک زنگی اسلامی تولید می‌شود و موضوعاتی چون ترویج فضایل اخلاقی در ماه رمضان، سنت حسنه اطعام، کمک به نیازمندان و توجه به سنت حسنه صله ارحام در ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داده است.

برنامه «شب‌های روشن» هر شب ساعت 24 با دعوت از افراد موفق در حوزه‌های فرهنگی، دینی و ... مهمان خانه مخاطبان خود می‌شود و همچنین برنامه‌ی «قبول باشه» هر روز از ساعت 17:30 به محوریت زنان روزه‌دار در خانواده پخش خواهد شد. این برنامه در راستای توجه به نقش مادران روزه‌دار، به تصویر کشیدن مناسک و آئین‌های این ماه مبارک در شهرهای مختلف، ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین توجه به سلامت روح و جسم تولید می‌شود.

برنامه‌ «قبول باشه» کاری از گروه «خانواده و فرهنگ» است‌که رویکرد آموزشی دارد و در قالب یک مجله تصویری می‌کوشد هرآنچه خانواده‌های ایرانی در ماه مبارک رمضان در زمینه سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی، اقتصادی و خانواده، اطلاعات و اخبار و ... به آن نیاز دارند را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

«قبول باشه» در حیاط یک خانه‌ی قدیمی با استفاده از عناصر بومی تزئین شده و پذیرای مهمانان خود می‌شود. برنامه قبول باشه «قبول باشه» در پخش «رمضان در حسرت» با آن‌هایی که از نعمت روزه گرفتن محروم هستند همراه شده و همچنین دیگر قسمت این برنامه به «مباحث اخلاقی» با یک روحانی جوان در بازه‌ی معنویت ماه مبارک رمضان در گفتگو می‌نشیند و از دیگر بخش‌ها می‌توان به گفتگو با دانشجویان مسلمان کشور‌های مختلف که در ایران زندگی می‌کنند و گفتارهای کوتاه در باب فلسفه‌ای احکام اشاره کرد.

و همچنین از دیگر ویژه برنامه‌های شبکه دو سیما می‌توان از برنامه «نو سفر» که کاری از گروه کودک و نوجوان است صحبت کرد.

«سحر اولی‌ها» که امسال با نام «نو سفر» به روی آنتن می‌رود: قصد دارد در سحرهای ماه مبارک رمضان در کنار خانواده‌ها و نو روزه داران امسال باشد.

«نو سفر» به روایت احادیث و زیبایی‌ها سفرهای ماه مبارک و احکام و شرایع این ماه توجه ویژه‌ای خواهد شد و بخش‌های متنوع و جذابی به بازسازی زندگی روزمره کودکان و نوجوانان روزه‌دار، قصه‌گویی، بازگویی خاطرات سحر اولی‌ها و به نوعی مناسک‌سازی می‌پردازد.

برنامه‌ی «نو سفر» سحرگاه‌های ماه‌ترین ماه خدا از ساعت 3 بامداد به مدت 30 قسمت 60 دقیقه‌ای ریو آنتن شبکه‌ی دو سیما می‌رود.

و از دیگر عنوان‌هایی که جز جدول پخش شبکه‌ی دو سیما در ماه مبارک رمضان وجود دارد، مجموعه تلویزیونی «گاهی به پشت سر هم نگاه کن» به کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی رضا انصاریان است.

موضوع «گاهی به پشت سر هم نگاه کن» یک ملو‌درام خانوادگی است که با محوریت حمایت از تولیدات داخلی و اعتماد به نخبه‌گان جوان ایرانی و توجه ویژه به سبک زندگی ایرانی-اسلامی دارد.

مجموعه تلویزیونی «گاهی به پشت سر هم نگاه کن» در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای با بازی بازیگرانی چون هدایت هاشمی، الیکا عبدالرزاقی، بهاره کیان‌افشار، سعید چنگیزیان، شبنم مقدمی، حمید ابراهیمی، میلاد رحیمی، امیر کربلایی‌زاده، مسعود سخایی و نگار حسن‌زاده آماده‌ی پخش از شبکه‌ی دو سیما است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.