برگزاری نمايشگاه بين المللي دريايي كشورهاي اسلامي

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي از برگزاری اولین نمايشگاه بين المللي دريايي كشورهاي اسلامي در تهران خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه نقش موثری در معرفی فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه دریائی کشور دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از نمايشگاه بين المللي دريايي كشورهاي اسلامي؛ جليل اسلامي افزود: نمايشگاه بين المللي دريايي كشورهاي اسلامي می تواند علاوه بر نقش موثري که در شناسايي ظرفيتهاي دريايي دارد، موجب همکاری، تعامل و تلاش  گروهی ارگان های ذیربط دریائی کشور و بخش خصوصی شود.

نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی از 16 الی 19 خرداد ماه با حضور و مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی و همچنین سازمان های مختلف بین المللی درمصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل بخش های متنوعی از قبیل ارائه توانمندی ها و دستاوردها در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی ، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی ، الکترونیک و مخابرات ، گردشگری و تفریحات دریایی ، حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه و موسسات اعتباری، نقشه برداری و هیدروگرافی، محیط زیست دریایی ، مناطق آزاد ویژه اقتصادی، شیلات و آبزیان ، تجسس و نجات دریایی ، دانشگاه ها و مراکز عالی علوم و فنون دریایی، انجمن ها و اتحادیه ها با برگزاری کارگاه های آموزشی است. 

عضو هيات عامل سازمان بنادر و دريانوردي افزود: اميدواریم با برپايي چنين نمايشگاه هايي در سطح منطقه اي و بين المللي به ويژه در جهان اسلام ، موجب افزايش رقابت پذيري اين صنعت در عرصه بين المللي و ارتباط با پيشگامان دريايي جهان شده و در نهايت پيشرفت اقتصادي كشور را فراهم آوریم.

اسلامي خاطر نشان کرد: یکی از مهمترين برنامه هاي كاري و عملياتي وزارت راه و شهرسازي، نگاه راهبردي به توسعه فعاليت هاي دريايي ، تاكيد بر « اقتصاد دريا پايه» و همچنین گسترش اثرات مثبت پيراموني توسعه فعاليتهاي بندري در تحرك بخشي به سواحل و شهرهاي بندري، است.

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي اضافه كرد : سازمان بنادر و دريانوردي تلاش می کند تا با  هماهنگي ديگر سازمانهاي تابعه ی وزارت راه و شهرسازي،زمينه تحقق برنامه محوری اقتصاد دریا پایه را با مشاركت حداكثري بخش خصوصي، بيش از پيش فراهم آورد. 

اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه و موجود حوزه دریائی كشور گفت: منابع و ذخاير غني انرژي در دريا و وجود بيش از 200 بندر بزرگ و كوچك بازرگاني ، نفتي و صيادي و همچنین يازده بندر اصلي تجاري در سواحل شمالي و جنوبي کشور با ظرفيت حدود 190 ميليون تن جابجايي کالا و تسهيلات، نقش ممتازي را برای توسعه فعاليتهاي دريانوردي کشور فرآهم آورده است .

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي در پایان افزود: این پتانسیل ها و ظرفیت ها همچنین موجب شكل گيري كشتيراني، صنايع دريايي ساحلي و فراساحلي، گردشگري، مسافري و غیره در سطح منطقه اي و فرا منطقه اي شده است كه بهره برداري بهينه از آن در شرايط فعلي اقتصاد كشور به ويژه در دوران پسا تحريم، مي تواند موجب جهش عظيم اقتصادي در حوزه دریائی كشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار