اصفهان؛

پرداخت غرامت به پرورش دهندگان ماهي قزل آلا

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: به پرورش دهندگان ماهي قزل آلا که به علت بروز بيماري VHS در سال 93 خسارت ديده بودند، غرامت پرداخت شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان شهرام موحدی ضمن اعلام اين خبر گفت: بيماري VHS که نخستين بار در اواخر سال 1392 در ايران و استان مشاهده شد، بيشتر در فصول سرد شيوع مي يابد و مي تواند خسارات سنگيني به پرورش دهندگان آبزيان وارد آورد.

وی افزود : در سال هاي گذشته در اثر شيوع اين بيماري خسارت سنگيني به پرورش دهندگان ماهي قزل آلا در استان وارد شده است، ولي؛ خوشبختانه امسال سازمان دامپزشکي کشور به پرورش دهندگاني که از شيوع اين بيماري در سال هاي گذشته خسارت ديده بودند غرامت پرداخت کرد.

موحدی راه انتقال اين بيماري به استخرهاي آبزي پروري را از طريق ابزار و وسايل آلوده، آب و غذا و جا به جايي بدون مجوز بين مزارع، عنوان و به آبزي پروران توصيه کرد: ضمن رعايت اصول و شرايط امنيت زيستي و توجه به دستورالعمل هاي سازمان دامپزشکي، از جا به جايي ماهيان بدون اخذ مجوز حمل و گواهي بهداشتي قرنطينه اي شبکه های هاي دامپزشکي خودداري کنند و بچه ماهي، تخم چشم زده و غذاي ماهيان پرورشي خود را نيز فقط از مراکز مجاز تحت نظر سازمان هاي دامپزشکي و شيلات تهيه کنند.

مدير کل دامپزشکي استان در پايان افزود: آبزي پروران بايد در اصلاح ساختار بهداشتي مزارع خود اهتمام جدي داشته باشند و هرگونه تلفات و موارد مشکوک در استخرهاي خود را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکي در سراسر استان اطلاع بدهند تا اقدام هاي بهداشتي و قرنطينه اي لازم انجام گيرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.