مقام آمريکايی:

در صورت توافق، تاسيسات هسته‌ای ايران تحت شديدترين بازرسی‌ها خواهد بود

یکی از مشاوران امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به نظام تحریم‌ها تصریح کرد در صورت امضای توافقنامه جامع هسته‌ای، ایران به مدت بیست و پنج سال تحت شدیدترین بازرسی‌ها خواهد بود.

به گزارش گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، شرکت‌کنندگان در نشست آمریکا و جهان اسلام که به همت مرکز بروکینگز در قطر برگزار شده است، برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کردند.

کالین کال از مشاوران امنیت ملی معاون رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در دوحه قطر گفت: این کنفرانس در شرایطی برگزار می‌شود که منطقه با مشکلات زیادی مواجه است که از جمله آن می‌توان به مشکلات ناشی از  داعش، نزاع در سوریه و عراق و فعالیت‌های سازمان القاعده در شبه جزیره العرب و شمال آفریقا و قطب بندی‌های طائفه‌ای و اسلام سیاسی اشاره کرد. 

کالین کال گفت: باراک اوباما از زمانی که مسند قدرت را به دست گرفت تمامی ابزارهای قدرت آمریکا را برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بکار بست.

کال مدعی شد: اگر توافقنامه با ایران امضا و اجرایی شود این امر مانع از تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهد شد و به موجب توافقنامه فراگیر و جامع هسته‌ای ایران تحت شدیدترین بازرسی‌ها قرار خواهند گرفت و برنامه هسته‌ای این کشور به مدت بیست و پنج سال تحت نظارت خواهد بود.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما همکاری‌های قوی خود را با شرکای منطقه ای خویش برای از بین بردن خطرها و تهدیدهای ایران گسترش خواهیم داد. ما آماده هستیم توانمندی دفاعی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را گسترش دهیم. ما به تقویت همکاریها برای مبارزه با تروریسم و تلاش برای حفظ ثبات در منطقه پایبند هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
آقای کالین کال ، چرا حرف مفت می زنید ، مگر در حال حاضر شدید ترین بازرسی ها اعمال نمی شود .
مگر آژانس بر همه چرخه فعالیت های هسته ای ایران ، که عضو ان پی تی است ،با همکاری صمیمانه ایران نظارت ندارد ؟
مگر این همکاری صمیمانه توسط ایران اسلامی سببب ترور دانشمندان پاک و صادق این سرزمین توسط تروریست های شما و همکارن صهیونیست شما نشد ؟
دیگر شدید تر از این نظارت ، چه مفهومی دارد ؟
باز هم این ایران اسلامی است که صادقانه در پی توافق هسته ای و رسوا کردن شما غربی ها در ادعاهای دروغی که دارید می باشد ، چرا این بازرسی های شدید درباره کشور اشغالگری که دارا بیش از 400 بمب اتمی است و سوابق زیادی در تجاوز و کشتار زن ها و بچه های فلسطین ، لبنانی ، سوری ، مصری ، اردنی و غیره و ترور دانشمندان هسته ای ایران دارد اجرا نمی شود ؟
خوب است دست از دروغگوئی بردارید . با وجه المصالحه قرار دادن برنامه هسته ای صلح آمیز و نظارت شده ایران ، کاسبی و دلالی نکنید .
Germany
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
به این خیال باش امریکا
آخرین اخبار