آمریکا خواستار اعطای حق شهروندی به مسلمانان میانمار شد

معاون وزیرخارجه آمریکا در بخش پناهجویان اعلام کرد، برای مقابله با بحران مهاجرت در آب‌های جنوب شرق آسیا باید به مسلمانان میانمار حق شهروندی اعطا شود.

به گزارش گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان‌تی‌وی،‌ " آنه سی ریچارد،" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در بخش جمعیت، پناهجویان و مهاجرت روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در « پتروجایا» در مالزی اعلام کرد، برای مقابله با بحران مهاجرت در آب های جنوب شرق آسیا باید به مسلمانان در میانمار حق شهروندی اعطا شود.

 وی گفت: نبود آرامش و ثبات در میانمار یکی از علل اصلی بحران مهاجرت در  منطقه جنوب شرق آسیا است.

دولت میانمار مسلمانان روهینگیا را به عنوان بخشی از شهروندان این کشور به رسمیت نمی‌شناسد. در حالیکه جمعیت مسلمانان در میانمار بیش از یک میلیون نفر است و در استان « رکاین» زندگی می‌کنند اما دولت میانمار آنها را مهاجران بنگالی توصیف می‌کند و مدعی است این افراد از بنگلادش وارد میانمار شده اند. دولت میانمار از اعطای حق شهروندی و حقوق اولیه به اقلیت مسلمانان این کشور خودداری می کند.

گفته می‌شود بیش از صد هزار نفر از مسلمانان میانمار که در اثر خشونت در این کشور از خانه‌هایشان آواره شده اند در اردوگاه های موقت زندگی می کنند.

در هفته های اخیر هزاران نفر از مسلمانان روهنیگیا از میانمار گریخته و خود را به سواحل مالزی، اندونزی و تایلند رسانده اند. گفته می‌شود شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا که از میانمار گریخته‌اند همچنان در میان دریاها گرفتار هستند و بخشی از آنها هم که به کشورهای دیگر گریخته‌اند با سرنوشت مبهمی مواجه هستند.

آژانس پناهجویان سازمان ملل هم اعلام کرد حدود 3700 نفر از مسلمانان روهینگیا در هفته های اخیر از میانمار خارج شده‌اند و خود را به سواحل کشورهای همسایه رسانده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار