معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

فاصله زیادی با استاندارد ارائه خدمات داریم/کمبود 8 هزار تخت در بیمارستان‌ها

معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: فاصله زیادی با استاندارد ارائه خدمات از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌ها داریم.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد فاصله زیادی با استاندارد ارائه خدمات از لحاظ میزان سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها داریم.

وی افزود: به عنوان مثال طبق آمار ارائه شده توسط وزیر بهداشت با کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم. در آزمایشگاه‌ها کمبود داریم و دسترسی‌ها قابل توجه نیست. داروخانه ها هم دارای کمبود هستند. اگر ما از این سرمایه گذاری‌هایی که در سال های قبل در بخش خصوصی به خصوص در سرمایه گذاری در داروخانه‌ها می‌شد حراست نکنیم جامعه دچار مشکل خواهد شد.

معاوت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: ما در مراکز بهداشت دارو را به صورت مستقیم عرضه می‌کنیم که سوال اول این است که تا چه زمانی می‌توانیم این کار را ادامه دهیم و دوما این که تکنسین‌ها این کار را انجام می‌دهد و فرد به مرکز استان دوباره مهاجرت می‌کند که یکسری مباحث برای مراکز استان دارد و این مباحث به صلاح کشور نیست. همچنین به صلاح نظام سلامت هم نیست. بنابراین باید نظارت را دقیق‌تر کنیم و اگر تخلفی در جامعه داروسازی وجود دارد که البته در جامعه دارو سازی از لحاظ خدمات دارویی تخلف حداقل است خواه یا ناخواه نیازی نیست با روش‌های این چنینی پیگیری شود ما این کار را به خاطر تخلف انجام ندادیم بلکه به خاطر دسترسی است.

جهانگیری در پایان گفت: ما می‌توانیم دسترسی را مانند قبل در بخش سرپایی و در بخش خصوصی داشته باشیم و خیلی مطلوب‌تر است اما در خدمات بستری باید همه تجهیزات در بیمارستان تهیه شود که ما موافقیم. اما خدمات سرپایی اشتباه است که رقابت‌های نادرست شکل بگیرد و برای ادامه حیات مجبور می‌شود مهاجرت کنند و گریز سرمایه از مناطق کم برخوردار به شهرها صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار