مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) گفت: علت ظهور از نشانه‌های آن بسیار مهمتر و روایات آن محکم‌تر است و علل ظهور حضرت علی(ع) در نهج البلاغه با صراحت بیان فرمودند.

حجت‌الاسلام "مجيد سينایی" مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران گفت: "علت ظهور" حضرت از نشانه‌های ظهور بسیار مهمتر است به طوری که احادیث و روایات و همچنین اسناد محکمی بر نشانه‌های ظهور که مرسل و معتبر باشد نبوده و این احادیث به طور کامل بر این مسئله دلالت یقینی ندارد.

حجت‌الاسلام سينایی بیان کرد: به طور مثال در روایات آمده که امام زمان(عج) هنگامی که ظهور می‌کنند صدای ایشان را همه عالم می‌شوند که در اینجا سوالی پیش می‌آید که صوت زیبای حضرت از طریق رسانه، شنیده می‌شود و یا واقعاً در تمام عالم با صدای طبیعی به گوش همه مردم می‌رسد.

مدیر حوزه علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به سخن امام علي(ع) خاطرنشان كرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند 25 سال خانه نشین بودم و هنگامی که  بنابر اصرار مردم و حضور خواص و ناصرین، به میدان آمدم و با حاضر شدن در میدان، امامت تکوینی و تشریعی خويش را به سرانجام رساندم.

وی در ادامه گفت: خدا از امامان تعهد و پیمانی گرفته که اگر گرسنه‌ای در جهان پدیدار گشت باید با ظهور خودمان به آن کمک کرده و حقش را از ظالم بگیریم. این موضوع اولین شرط علت ظهور است.

سینایی ابراز داشت: از دیگر شروط "علت ظهور" زمانی پدیدار می‌شود که قیام حجت به وجود ناصر میسر شود به طوری که اگر زمانی برسد که افراد خاص که همان 313 یاران امام زمان‌اند در دنیا حاضر باشند زمین برای ظهور ایشان آماده می‌شود.

حجت‌الاسلام سینایی عنوان کرد: مورد آخر "علت ظهور" که در نهج البلاغه حضرت علی به طور یقین به آن اشاره شده ، اينست كه اکثریت مردم عام در جامعه برای گرفتن بیعت از ایشان تمايل داشته که همه این علت‌ها، شرایط را برای ظهور امام عصر (عج) آماده می‌کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۲۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
عالی
آخرین اخبار