پروانه معصومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امام خمینی (ره) نسبت به رسانه نگاه مثبت و روشنی داشت

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون می‌گوید: امام خمینی (ره) مردی تکرارنشدنی و انسانی بودند که با آمدنشان تغییرات بزرگی را اجرا کردند اما صد حیف که خیلی زود از میان ما عروج کردند و "ای کاش"های بسیاری بر جا گذاشتند.

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و در تشریح ویژگی‌های ایشان گفت: من نگاه و خط مشی امام (ره) را بی‌نهایت والا می‌بینم، ایشان فردی تکرارنشدنی و انسانی بودند که با آمدنشان تغییرات بزرگی را اجرا کردند اما صد حیف که خیلی زود از میان ما عروج کردند و "ای کاش"های بسیاری بر جا گذاشتند.

وی در ادامه درخصوص دیدگاه امام خمینی (ره) به رسانه افزود: نگاه امام(ره) به رسانه، نگاهی بسیار باز و روشنفکرانه و در عین حال مذهبی بود؛ بعد از فتوای امام(ره) بود که مردم با رادیو، تلویزیون و موسیقی ارتباط برقرار کردند و چه بسا افرادی بودند که بعد از فتوای امام پا به عرصه تصویر و صدا گذاشتن . 

بازیگر سریال "ملکوت" با اشاره به جمله مشهور امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه " ما با سینما مخالف نیستیم، ما با مرکز فحشا مخالفیم. ما با رادیو مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم. ما با تلویزیون مخالف نیستیم، ما با آن چیزی که در خدمت اجانب برای عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروی انسانی ماست، با آن مخالف هستیم، تصریح کرد: کشور ما یک کشور اسلامی است و ما مسلمان هستیم لذا آن چیزی که از تلویزیون پخش می‌شود باید حرکت به سمت تعالی و پیشرفت باشد.

معصومی همچنین در پاسخ به سوالی درباره التزام رادیو و تلویزیون به شاخصهای مد نظر حضرت امام(ره) گفت: من نمی‌توانم به طور مشخص در این باره قضاوت کنم، اما قطعا رادیو مانند تمام سالهای فعالیتش به این دیدگاه وفادار بوده است، همچنین ما در تلویزیون برنامه‌های گفتگومحور فوق‌العاده‌ای داریم و امیدوارم رادیو و تلویزیون بیش از گذشته خواسته‌های امام (ره) در همه جوانب رسانه‌ای را رعایت کند.

به گفته این بازیگر پیشکسوت، جوانان ما باید از تلویزیون لذت ببرند و استفاده مفیدی از آن داشته باشند؛ تلویزیون برای وقت گذراندن صیرف نیست بلکه کلاس درسی برای آموختن و همچنین لذت بردن است. 

معصومی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شما دیداری با امام خمینی(ره) داشته‌اید، بیان کرد: متاسفانه من در سالهای انقلاب ایران نبودم و دیداری با امام (ره) نداشتم اما به واسطه یکی از دوستان، نوارها و اعلامیه‌های امام (ره) به دستم می‌رسید و آنها را می‌خواندم. صحبت‌های امام (ره) بسیار ساده، پخته و برای تمام اقشار جامعه قابل فهم و درک بود، در کنار آن یکی از خصیصه‌های بارز امام (ره) ساده‌زیستی و ساده سخن گفتن بود.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار