براساس شواهد موجود؛

نیمی از بیماری‌های کلیوی با اصلاح عادات غذایی قابل پیشگیری هستند

براساس شواهد موجود حدود نیمی از بیماری‌های کلیوی با اصلاح عادات غذایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل پیشگیری بوده و درصد بالایی از مبتلایان به این بیماری‌ها نیز با تغذیه صحیح بیماریشان قابل کنترل است.

کمال شاکری فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: دیابت، فشار خون بالا و مصرف زیاد مسکن‌ها از مهمترین دلایل بروز بیماری‌های کلیوی است که تغذیه نادرست نقش مهمی در بروز دو عامل ابتدایی یعنی دیابت و فشار خون بالا دارد.

وی با بیان اینکه مصرف مواد بسیار شیرین و غذاهای پر نمک برای کلیه‌ها بسیار خطرناک است، براساس شواهد موجود حدود نیمی از بیماری‌های کلیوی با اصلاح عادات غذایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل پیشگیری بوده و درصد بالایی از مبتلایان به این بیماری‌ها نیز با تغذیه صحیح بیماریشان قابل کنترل است.

شاکری افزود: متاسفانه اغلب افراد جامعه حداقل یکی از دو عادت غذایی نادرست یعنی مصرف مواد غذایی پر نمک و غذاهای بسیار شیرین را دارند که این موضوع بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.

وی یادآور شد: عادات غذایی نادرست که موجب شیوع بیماری‌های کلیوی شده است را می‌توان با یک برنامه ریزی دقیق و اراده و پیگیری کنترل کرده و در نتیجه خطر بیماری کلیوی را از خود دور کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار