شعار روز جهانی محیط زیست (2015)؛

هفت میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنیم

در طول این هفته پست‎های وبلاگی شما در خصوص مسائل مرتبط با محیط‎ زیست را مطالعه و بلاگ ‎نوشته ‎های برتر را در کاربری‌های رسمی میهن‌ بلاگ منعکس خواهیم نمود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، محیط ‎زیست ما در خطر است! چه در مقیاس جهانی و چه در داخل کشور، ما با مشکلات متعدد زیست‎محیطی روبه‎رو هستیم که زندگی خود و آیندگان‎مان را به خطر انداخته است.

 گرم شدن زمین، کاهش منابع آب شیرین، قحطی، گرسنگی و از بین‎رفتن گونه‎های جانوری از جمله این مشکلات بوده که همگی از آنها آگاه هستیم. اما نکته اصلی در پدیدار‎شدن این مشکلات زیست‎محیطی، نقش انکار‎ناپذیر آدمی در بوجود‎آمدن این مشکلات است.

مشکلاتی که نه‎تنها، همه موجودات و جانداران ساکن این کره خاکی را دچار مشکل و معضلات فراوان نموده، بلکه گریبان‎گیر خود آدمی نیز شده‎است.

پنجم ژوئن(15خرداد) روز جهانی محیط ‎زیست است. این‎روز از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم در خصوص نگهداری محیط‎زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط ‎زیست انتخاب شده‌است. در ایران و همزمان با سایر نقاط جهان ۱۵ تا ۲۱‎خرداد هر سال به عنوان هفته محیط‎زیست نام گذاری شده‌است.

میهن‎بلاگی‎ها امسال به این رویداد خواهند پیوست تا با ایفای نقش خود در آگاه‎سازی مردم در خصوص حفظ محیط ‎زیست، کمکی به بهبود شرایط محیط‎زیست و سبزتر شدن زمین نموده‎باشند. 

در طول این هفته پست‎های وبلاگی شما در خصوص مسائل مرتبط با محیط‎زیست را مطالعه و در طول هفته بلاگ‎نوشت‎های برتر را در کاربری‌های رسمی میهن‌بلاگ در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ مدیریت میهن‎بلاگ منعکس خواهیم نمود. موضوعات پیشنهادی ما برای هفته محیط‎زیست شامل موارد زیر می‎باشد:

1- رویای شما برای آینده زمین

2- معرفی و حمایت از تیم‎ها و ایده‎هایی که به حفظ محیط‎زیست کمک می‎نمایند

3- انتشار گزارش و مستند در خصوص اثرات گرمایش زمین و نابودی محیط‎زیست بر منطقه‎ای که در آن زندگی می‎کنید

4- انتشار گزارش و مستند در خصوص گونه‎های جانوری و گیاهی که به دلیلی شرایط بد زیست‎محیطی از بین رفته و یا در خطر نابودی قرار دارند

5- ارائه پیشنهاد در خصوص راه‎های حفظ و بهبود محیط‎زیست و سبزتر شدن کره خاکی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار