مشهد؛

استقرار هئیت 3 نفره تصفیه برای جلوگیری از تضییع حق سپرده گذاران میزان/خیانت در امانت و کلاهبرداری ازاتهامات مدیران بازداشت شده میزان

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ازاستقرار هیئت 3 نفره تصفیه و اولويت هاي پرداخت مطالبات به سپرده گذاران خبرداد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛غلامرضا صادقی افزود: با انحلال شرکت تعاونی میزان هيئت 3 نفره اي در شعبه مرکزي اين شرکت در مشهد مستقر شد وهمه مديران، کارمندان و کارکنان اين شرکت منحل شده،موظف به همکاري با اين هيئت شدند.

این مقام ارشد قضایی گفت: هيئت مذکور مکلف شد تا از طريق منابع متعلق به اين شرکت نقدينگي فراهم وآن را در اختيار بانک صادرات بگذارد تا مديران اين بانک نيز طبق نظر آنان منابع مالي نقد را با توجه به اولويت بندي ها به سپرده گذاران پرداخت کنند .

قاضی صادقی با بیان اینکه هيئت تصفيه همه تلاش خود را براي مديريت و جلوگيري از تضييع حق سپرده گذاران به کار گرفته ،ادامه داد :بيشتر مبالغ سپرده گذاري تحت عنوان وام و تسهيلات در اختيار افراد دیگر قرار گرفته و بايد این مبالغ بازگردانده شود ،به همین دلیل پرداخت مطالبات مردم زمان می برد پس بايد فرصت کافي در اختيار اين هيئت قرار گيرد .

وی بیان کرد: اعضاي هيئت مذکوربا فروش اموال غيرمنقول به قيمت مناسب و تبدیل آن به وجه نقد نسبت به بازگرداندن سپرده های مردم اقدام کنند .

قاضی صادقی به اولويت پرداخت سپرده گذاران اشاره کرد: افرادي که مبالغي را در قالب روز شمار سپرده گذاري کرده اند در اولويت پرداخت قرار دارند، اما کساني که به صورت بلندمدت و يا زماني مشخص سپرده اي در اين شرکت دارند بايد در زمان خاتمه قرار داد و يا پايان مدت زمان سپرده گذاري مراجعه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با تاکید بر اینکه مکاتبات اداري با بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران براي بازگرداندن مبلغ هزار ميليارد ريالي که نزد اين بانک سپرده شده است، گفت: قرار شد اين مبلغ در اختيار بانک صادرات قرار گيرد تا براساس نظر هيئت 3نفره، در بين سپرده گذاران توزيع شود.

وي با هشدار به برخي مديران، کارمندان و يا افرادي که بناي کارشکني در اين زمينه داشته باشند و يا اطلاعات لازم را در اختيار هيئت تصفيه نگذارند گفت: همکاري صميمانه با اعضاي اين هيئت بهترین راه است و در صورت کارشکني، افراد بدون اغماض تحت تعقيب قضايي قرار خواهند گرفت زیرا همه تلاش ها براي حفظ حقوق مردم و سپرده گذاران است.

مقام ارشد قضايي مشهد افزود:در حال حاضر اتهام اخلال در نظام اقتصادي کشور با اعلام شکايت بانک مرکزي به مديران دستگير شده تفهيم شده و علاوه بر آن برخي از سپرده گذاران و شاکيان نیز به اتهاماتي از قبيل خيانت در امانت و کلاهبرداري شکايت کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین دررابطه با شکایت های مردم نسبت به موسسه فرشتگان نیز گفت :مدیران و مسولان این موسسه قول داده اند که به شکایت های مردم رسیدگی کنند و ما در این باره هنوز تصمیمی نگرفته ایم و اگر مشکلات را حل و فصل و به وعده های خود عمل نکننداین موضوع از طریق مقامات قضایی پیگیری خواهد شد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.