سیدحسن نصرالله در پیامی به همایش اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم؛

مشکل آل سعود با یمن، همان مشکلی است که آنها با ایران داشتند

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: مشکل آل سعود با یمن، همان مشکلی است که آنها زمانی که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بنیان گذاشت، با ایران داشتند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری حوزه، سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در پیامی به همایش اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم که در حمایت از مردم مظلوم یمن که در مدرسه عالی دارالشفا در حال برگزاری است، تاکید کرده است: عربستان یک حکومت ظالم و دیکتاتوری است و مردم مظلوم یمن که به دنبال آزادی و شرافت خود هستند را به خاک و خون می‌کشد.

در ادامه پیام نصرالله آمده است: عربستان با داعیه حمایت از ملت یمن، مردان و زنان و کودکان آنها  را می‌کشد و با کمک اربابان خود سعی می‌کند مقاومت این مردم را در هم بشکند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از پیام خود تصریح کرده است: من می‌خواهم بگویم که مشکل سعودی در یمن بسیار زیاد است؛ مشکل آنها با یمن، همان مشکلی است که آنها با ایران داشتند در زمانی که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بنیان گذاشت. عربستان به دنبال تفرقه در یمن بود که بتواند با نفوذ در شخصیت‌های تاثیرگذار در یمن، دولت و قانون و نظام و ضوابط این کشور را تحت سیطره خود داشته باشد که انصارالله با آن مخالف بود؛ عربستان به دنبال یک دولتی بود که به نام اسلام کاملا زیر نظر او و عربستان باشد.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از پیام خود به همایش اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرده است: مشکل عربستان با  یمن از ابتدا وجود داشته است و الان هم در یمن مشاهده می‌کند که مردمی که به دنبال سیادت و استقلال و آزادی هستند در مقابل او و آمریکا ایستاده‌اند؛ عربستان تمام منابع خود را بسیج کرده است که با این مردم و تمام زیرساخت‌های آن بجنگند. ملت یمنی و مجاهدین مردمی آنها با تمام قدرت، شکست‌هایی را بر دشمنانشان وارد می‌کنند؛ زیرا عزم و اراده و ایمان آنها کمک می‌کند که دشمنشان را منکوب کنند.

در ادامه پیام دبیر کل حزب‌الله لبنان می‌خوانیم: مردم یمن، امروز نیازمند کمک‌های انسانی و غذایی هستند زیرا در یک محاصره غیرانسانی گرفتار شدند که داعیان حقوق بشر و انسانیت، آنها رقم زدند، ولی قطعا این جنگ با پیروزی حق و حقیقت همراه خواهد بود. از خدا می‌خواهیم در این مرحله سخت، توان حمل این مسئولیت را داشته باشیم و از خدا می‌خواهیم که تنها حکومت حامی حقیقی مستضعفین جهان یعنی جمهوری اسلامی ایران را در این شرایط سخت و طاقت‌فرسا کمک کند تا در مقابل همه دشمنان بایستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار