ولایتی در جمع خبرنگاران:

مقابله با تروریست‌ها بدون کمک ایران کار آسانی نبود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان این که بدون کمک جمهوری اسلامی ایران امکان مقابله با تروریست‌ها کار آسانی نبود، گفت: امنیت منطقه ضامن امنیت ایران است.

مقابله با تروریست‌ها بدون کمک ایران کار آسانی نبودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه حل عراق جنگ نیست و باید مشکلات به صورت صلح‌آمیز حل شود.

وی در ادامه تأکید کرد: باید ایران، کشورهای منطقه و سازمان ملل در یکپارچگی، اتحاد و همبستگی ملت عراق نقش داشته باشند.

ولایتی با اشاره به این که داعش به عنوان یک گروه تروریستی  دشمن بشریت به حساب می‌آید، گفت: ایران به خاطر درخواست قانونی عراق در کمک رساندن مضایقه نمی‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان این که ایران به عراق در جهت مبارزه با تروریسم کمک می‌کند، افزود: ایران با هر نوع تلاش بین‌المللی که به همبستگی ملت عراق و ایجاد امنیت، صلح کمک کند، تأکید دارد.

وی با تأکید بر این که ایران با همه وجود به دولت و ملت برادر عراق کمک و از همبستگی عراق، شیعه و سنی حمایت می‌کند، گفت: داعش اقداماتی را در رابطه با عراق اتخاذ کرده که دکتر عبادی به صراحت بیان کردند بدون کمک جمهوری اسلامی ایران امکان مقابله با تروریست‌ها کار آسانی نبود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک امنیت منطقه را ضامن امنیت ایران دانست و اظهار داشت: گروه حشد شعبی تحت فتوای آیت‌الله سیستانی به میدان جهاد آمدند و با کسانی که حقیقت کارشان آدمکشی بود، مبارزه کردند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد:  گروه‌های تروریستی در ازای آدمکشی‌شان پول می‌گیرند و این گروه‌ها مردم مسلمان سوریه، عراق، لبنان و یمن را به خاک و خون کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.