ساری؛

پیاز دارویی موضعی برای دردها

اگر فکر می کنید پیاز صرفا برای پخت و پز است، خوب آن را نشناخته اید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، کارشناس تغذیه بیمارستان بوعلی سینا شهرستان ساری گفت: پیاز به قدری خاصیت دارد که می توان از آن برای درمان دردهای روزمره مانند سردرد، جای نیش حشرات، سوختگی و سرفه استفاده کرد.

مظفری با بیان اینکه پیاز یک اکسپکتورانت واقعی ودرمان موثری برای سرفه است افزود: این یار همیشگی پخت و پز، خاصیتی دارد که در پزشکی به آن موکولیتیک می گویند یعنی ترشحات مخاطی را روان کرده وموجب باز شدن سیستم تنفسی می شود.

بگفته وی پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن زیتون تفت دهید یک قاشق چایخوری تخم کتان به ان افزوده به مدت 10 دقیقه روی حرارت بماند تا نرم شود ترکیب به دست آمده را در پارچه نازک و تمیز بریزید و تا کنید کمی که خنک شد دور گردن تان ببندید یک کمپرس واقعی برای درمان سرفه است.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: برای رفع سرفه های خشک نیز می توانید یک عدد پیاز را پوست کرده و 2 قسمت کنید و داخل ظرف گذاشته زیر تخت فردی که سرفه می کند قرار دهید. همین کار ساده موجب رفع سرفه می شود.

مظفری با بیان اینکه پیاز یک ضد عفونی کننده زخم نیز است گفت: اگر در هنگام کار منزل زخمی سطحی یا خراش در بدنتان ایجاد شد می توانید از پیاز استفاده کنید اگرچه ییاز بویی ناخوشایند دارد اما استفاده از آب پیاز برای نابود کردن میکروب‌ها و تمییز کردن پوست زخمی که عمیق نباشد بسیار موثر است.

بگفته وی برای ضد عفونی کردن زخم سطحی یک گاز استریل تمییز را به آب پیاز آغشته کرده روی زخم و خراش پوستتان بگذارید این کار را 2 مرتبه در روز انجام دهید.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: پیاز ، دارویی ، پخت ، وبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.