صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 19 خرداد 1394

لبخند کله پاچه به زندگی و بازداشت مدیر 23 گروه واتس اپ و لاین از موضوعاتی است که در صفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 19 خرداد 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان لبخند کله پاچه به زندگی، نگاهی به وضعیت و جایگاه ذبح گوسفندان و گرایش مردم به مصرف کله پاچه در برنامه‌ غذایی آن‌ها پرداخته و می‌نویسد:‌ سالانه حدود 9.5 میلیون راس گوسفند و بز در کشور ذبح می‌شود که 4.5 میلیون کله آن سر از تباخی‌های تهران در می‌آورد.

این در حالی است که پس از قیمت مصوب اتحادیه برای کله پاچه آماده با قیمت کله پاچه‌ هایی که از کشتارگاه تحویل گرفته می‌شود، از 11 هزار تا 18 هزار تومان فاصله است، اگر همه تباخی‌ها به قیمت 11 هزار تومان بسنده کنند، در یک روز 143 میلیون تومان عاید تباخی‌های استان تهران می‌شود و اگر 18 هزار تومان را در نظر بگیریم، 234 میلیون تومان درآمد سالانه تباخی‌ها است.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون وضعیت ذبح گوسفندان و نرخ سود تباخی‌ها، گران فروشی‌های هر صنف بیشتر از عرف، سوء استفاده برخی تباخی‌ها و دریافت بیش از مبلغ 38 هزار تومان در تباخی‌ها، فروش هر دست کله پاچه کامل به مبلغ 45 هزار تومان و... اشاره می‌کند.

تشدید آلودگی هوا با ایده‌های خام، طرح موتور‌های برقی نزدیک به شکست، 150 مرکز ترک الکل راه اندازی می‌شود، قالیباف: مصلی را تحویل نگرفته‌ایم و نم کشیدن برج آزادی روی میز بررسی، از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما روزنامه جام جم را که ورق بزنیم، به گروه شوک روزنامه ایران می رسیم که خبر بازداشت مدیر 23 گروه واتس اپ و لاین به اتفاقاتی پرداخته که به وضوح دیده می‌شود و بیانگر نا امنی، بی توجهی به حقوق دیگران و اعتماد بیش از حد افراد به یکدیگر است.

ماجرا از این قرار است که با رصد پلیس فتای شاهرود در گروه‌های مجازی، مشخص شد مردی با نام مستعار ادموند 23 گروه ضد فرهنگی در نرم‌ افزار لاین و واتس اپ راه اندازی کرده و در این گروه‌ها با نشر اکازیب و مسائل غیر اخلاقی، اطلاعات شخصی اعضای گروه را نیز کسب می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

نقشه سیاه با ازدواج خاکستری، مرگ تلخ پدر و پسر در تصادف جاده‌ای، قتل مهندس کامپیوتر در نیمه شب بهاری، از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری است. این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع "رفتار ترافیکی عامل قضاوت درباره شهروندان" پرداخته و می‌نویسد: رفتارهای شهروندی یکی از بحران‌های شهر تهران است. در کشورهای مختلف هنگامی که میخواهند رفتارهای شهروندی را بررسی و درباره آن‌ قضاوت کنند، به هنجارهای ترافیکی مردم نگاه ویژه‌ای می‌کنند. هنگامی که در ترافیک بی نظمی می‌کنیم، به سایر کشورها اجازه می‌دهیم در مورد کشور ما به عنوان افراد قانون شکن قضاوت کنند.

به طوری که این رفتار به عنوان ویترین رفتارهای شهروندی در کشورمان هیچ همخوانی با فرهنگ غنی فارسی ندارد و به دیگران این اجازه را خواهیم داد که به عنوان یک شهر بی فرهنگ، ما را جلوه دهند.

میدان آزادی جوان می‌شود، انتظار طولانی برای تدوین ضوابط بلند مرتبه سازی، و خروج پادگان از شهرها، چاره‌ای از سرنا چاری، از موضوعات دیگری است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما از خبرهای شهر تهران که بگذریم، به روزنامه هفت صبح می رسیم که در صفحه پرونده امروز خود به موضوع راه‌های جیم شدن از نوع مالیاتی،پرداخته که در این باره می‌خوانیم: اکثر خیابان‌های اصلی تهران از اوایل خرداد ماه پر از بنرهای اطلاع رسانی مالیاتی شده است، بنرهایی که با جملات "پرداخت مالیات مساوی با گسترش زیر ساخت‌های شهری" یا "پرداخت مالیات مساوی با گسترش خدمات بهداشتی و درمانی" نزدیک شدن زمان پرداخت مالیات‌ها را گوشزد می‌کند.

در ادامه نویسنده به مطالبی همچون: وضعیت بنرهای اطلاعاتی و تبلیغاتی راه‌های جیم شدن از نوع مالیاتی، بازاریابی در خصوص بنرهای اطلاعاتی و تبلیغاتی مالیاتی، نگاهی برخی از افراد به پرداخت مالیات به عنوان یک امر بی عدالتی و... اشاره می‌کند.

این روزنامه در صفحات تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود موضوعات تایوانی‌ها در سراشیبی سقوط، واکنش ماریچه اسخا که به تیتر دیروز هفت صبح پیرامون بررسی وکنش‌های کاربرهای اینترنتی به نحوه حضور در ایران و برای وام مسکن از امروز ثبت نام کنید، را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار