اصفهان؛

دستگیری 19 گروه متخلف شکارچی در منطقه ی حفاظت شده ی کرکس نطنز

رییس اداره ی حفاظت محیط زیست نطنز از دستگیری 19 گروه متخلف شکارچی و کشف و ضبط 29 قبضه سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز در منطقه ی حفاظت شده ی کرکس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ؛ مهدی صادقی؛ ضمن بیان این مطلب گفت: 29 قبضه سلاح شکاری از 19 گروه متخلف شکارچی که شامل 49 نفر بودند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست کشف وضبط شد که از این تعداد 3 قبضه غیر مجاز بودند و به مقامات قضایی ارجاء داده شدند.

وی گفت: با توجه به حضور شکارچیان متخلف برای صید غیر مجاز در محد8 توده ی حفاظت شده ی کرکس ،استقرار پایگاه محیط بان امری است ضروری که انجام شد.

رییس اداره ی حفاظت محیط زیست نطنز در پایان خاطر نشان کرد:حفاظت از محیط زیست را نباید تنها منوط به اداره و سازمان های مربوطه دانست بلکه مردم نیز وظیفه دارند در بحث محیط زیست حساسیت نشان داده واز آن حمایت کنند.

منطقه ی حفاظت شده ی کرکس با مدیریت اداره حفاظت زیست شهرستان نطنز از سال 1374 به عنوان منطقه ی شکار ممنوع کرکس معرفی و در سال 1368 به منطقه ی حفاظت شده ی کرکس ارتقاء یافت.

این منطقه شامل منابع طبیعی از جمله جنگل؛مرتع ،دشت,محیط های ابی و کوهستانی می باشد که از نظر حفظ و تکثیر نسل حیوانات وحشی وانواع پوشش های گیاهی از اهمیت خاصی برخوردار است .

موقعیت جغرافیایی این منطقه در حد فاصل 32 درجه و 25 دقیقه تا 32 درجه و 40 دقیقه عرض شمالی و 51 درجه و 25 دقیقه تا 52 درجه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار دارد که از سمت جنوب شرقی به کویر بزرگ اردستان و از سمت غرب و جنوب غربی به بیابان های شهر اصفهان و میمه مشرف است و شهر نطنز در امنه ی شرقی ان قرار دارد که راه ارتباطی این شهر به کاشان و اصفهان به ترتیب از شرق و جنوب ان می گذرد.

مساحت این منطقه 114580 هکتار می باشد و از نظر توصیف توپوگرافی :مجموعه ای از ارتفاعات سنگلاخی ،بسیار مرتفع و تپه ماهورهاست که در بخش های مختلف ،دشت های جلگه ای گوچک را احاطه کرده است.

وضعیت اقلیمی این منطقه علی رغم قرارگرفتن در محدوده ی خشک و نیمه خشک دارای بارندگی بلند مدت ات و میانگین دمای سالیانه ی ان نیز حدود 5 تا 15 درجه سانتی گراد است.

منطقه ی حفاظت شده ی کرکس به دلیل وجود منابع کافی آب و اعتدال اقلیمی ,دارای پوشش های گیاهی مناسبی از جمله ی آن ها میتوان به مرتعی،زینتی و تجاری همچون: بادام و انجیر کوهی ،درمنه،زیره،زرین گیاه،گیاهان داروئی و همچنین درختان و درختچه های پراکنده می باشد واین در حالیست که از نظر گونه های جانوری :انواع گوناگون خزندگان،پرندگان وپستانداران مثل: بز،قوچ،میش وحشی،گراز،گرگ،شغال فروباه،پلنگ،کفتار،تشی و گراز وحشی را در خود جای داده است .

از جمله قابلیت های این منطقه ، داشتن آب و هوای معتدل کوهستانی،چشم انداز زیباو بکرطبیعت ،چشمه ها، آبشارهای فصلی و مناطق ییلاقی است که هر ساله توجه گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جلب می کند. 


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.