زنجان؛

دستگیری دو متخلف به جرم شکار غیر مجاز سه رأس آهو

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد: دستگیری دو متخلف به جرم شکار غیر مجاز سه رأس آهو در استان زنجان با تلاش مأمورین یگاه حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز دو فرد متخلف به جرم شکار غیر مجاز 3 رأس آهو در زنجان دستگیر و مقداری گوشت آهو از منزل متخلفین کشف و ضبط گردید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از دستگیری دو فرد متخلف به جرم شکار غیر مجاز سه رأس آهو  زنجان خبر داد.

محمد پور گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست  در منطقه حفاظت شده سرخ آباد( دشت آهوان سهرین) با دو گروه متخلف مواجه که پس از حدود یک ساعت تعقیب  و گریز یکی از متخلفین دستگیر شده و از وی یک قبضه اسلحه ته پر دو لول قاچاق به همراه یکدستگاه موتور سیکلت کشف و ضبط گردید و 4 فرد متخلف با استفاده از تاریکی شب متواری شده بودند.

وی افزود: بلافاصله تحقیقات درخصوص شناسایی متخلفین فراری طی یک هفته گذشته توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان آغاز و با اطلاعات بدست آمده و کمک دوستداران محیط زیست دو فرد متخلف در زنجان شناسایی و پس از تکمیل تحقیقات و کسب مجوز مقام محترم قضایی مبنی بر بازدید از منزل متخلفین روز پنجشنبه(امروز) مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری مأمورین محترم نیروی انتظامی شهرستان از منزل متخلفین بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در بازدید از منزل یکی از متخلفین حدود 5  کیلوگرم گوشت آهو و یک قبضه اسلحه ته پر دو لول و از منزل فرد متخلف دیگر نیز حدود 5 کیلو گرم گوشت آهو کشف و ضبط گردید لازم به ذکر است که مقداری  پوست آهو به قنداق اسلحه کشف شده دوخته شده بود وشواهد نشان می دهد که متخلف در گذشته تخلف دیگری نیز داشته و اقدام به شکار آهو نموده و از پوست آهو  در قنداق اسلحه خود استفاده نموده است که پیگیری های لازم در این زمینه نیز انجام خواهد شد.

محمدپور ضمن تشکر از همکاری های مقامات قضایی و انتظامی استان که در شناسایی و دستگیری این متخلفین نهایت همکاری را داشتند گفت: پرونده تخلف این افراد در اولین فرصت تنظیم و تحویل مراجع قضایی خواهد شد و پیگیری های لازم جهت اعمال قانون صورت خواهد گرفت.

وی افزود: متخلفین از بابت شکار غیرمجاز آهو باید جرایمی به عنوان ضرر و زیان به حیات وحش پرداخت نمایند که طبق آخرین مصوبه دولت محترم مبلغ ضرر و زیان هر رأس آهو 10 میلیون تومان می باشد و علاوه بر آن از جنبه عمومی جرم نیز متخلفین به تحمل 3 الی 6 ماه حبس و یا پرداخت جریمه نقدی با تشخیص و حکم مقام محترم قضایی محکوم خواهند شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در پایان گفت:  متخلفین هشدارهای ما را جدی بگیرند و دست از تخلف و شکار غیرمجاز حیوانات بردارند و بدانند که در صورت تخلف با تلاش و کوشش شبانه روزی مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و همکاری دوستداران محیط زیست استان بالاخره دستگیر و مطابق قانون با آنها رفتار خواهد شد و تقاضا داریم مردم شریف استان در صورت مشاهده تخلفات به نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع داده و یا از طریق شماره تلفن های 3-33541001  و 09392888657 اطلاع داده تا در این زمینه اقدام لازم صورت پذیرد.



انتهای پیام/س
برچسب ها: دستگیری ، متخلف ، آهو ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.