تا 4 سال آینده؛

پایان ساخت خط سریع السیر قطار تهران - قم - اصفهان

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم از اجرای طرح بهسازی مسیر ریلی محور قم - تهران و پایان ساخت خط سریع السیر قطار تهران - قم - اصفهان تا 4 سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن بهشتی گفت: با همکاری شرکت راه آهن و اداره کل راه و شهرسازی استان در دو ماه اخیر برای حدود 8 و نیم کیلومتر مسیر قم - تهران دیوار حایل گذاشته شد.

وی تأکید کرد: این دیوار حایل در ارتقای سطح ایمنی ساکنان این منطقه و کاهش آلودگی صوتی نقش مؤثری دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه ایستگاه راه آهن در نقطه خوبی در نزدیکی حرم حضرت معصومه (س) قرار دارد، گفت: این ایستگاه حدود 18 هکتار وسعت دارد که با تلاش می 
کنیم با ایجاد پارکینگ، فروشگاه و ارائه خدمات مورد نیاز مسافران، ظرفیت حمل و نقل آن را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از ریل گذاری خط جدید محور قم – تهران در کنار ریل سابق انجام گرفته است، افزود: با فعالیت 6 رام قطار در این محور،‌ 20 دقیقه در زمان سیر صرفه جویی شده است.

بهشتی به سفر هیئت دولت در اسفند سال گذشته به قم اشاره کرد و گفت: در این سفر عملیات اجرایی خط سریع السیر قطار تهران- قم – اصفهان آغاز شد که پس از بهره برداری از آن در 4 سال آینده زمان سیر به دو ساعت کاهش می‌یابد و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
lpln
۱۱:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
سرعت حرکت قطار چقدر هست؟
آخرین اخبار