شیراز؛

فارس ميزبان اجلاسیه بین المللی پير غلامان حسيني

شیراز میزبان سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ رییس اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی، پس از بازدید از ظرفیت های شیراز برای برپایی این اجلاسیه گفت: سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی مهرماه امسال به میزبانی شیراز برگزار می شود.

عاطفی ادامه داد: این اجلاسیه با حضور 700 پیرغلام حسینی از سراسر جهان برگزار می شود.

وی افزود: شعار اجلاسیه امسال وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی است.

این مسئول بیان کرد: در این اجلاسیه پیرغلامانی از اقلیت های مذهبی و اهل تسنن از 17 کشور دنیا حضور دارند و پیام وحدت به عنوان یکی از پیام های عاشورا در اجلاسیه متجلی می شود.

رییس شورای عالی هیات های مذهبی استان فارس هم به فعالیت هفت هزار هیات مذهبی استان فارس اشاره کرد و افزود: 170 پیرغلام صاحب سبک استان شناسایی و مستندات زندگی آن ها تهیه شده است که در این اجلاسیه معرفی می شوند.

مختاری گفت: ساخت مستند تلویزیونی از زندگی پیرغلامان استان فارس آغاز شده است و 40 تا 60 مستند از این پیرغلامان تهیه می شود.

وی ادامه داد: برای ثبت ملی سینه زنی قطاری مردم شیراز، مستند سازی شده است و این مراسم مردم شیراز در این اجلاسیه ثبت می شود.

رییس اجلاسیه پیرغلامان حسینی و معاون استاندار فارس در ادامه، تفاهم نامه همکاری دستگاه های اجرایی استان را برای برپایی اجلاسیه پیرغلامان امضا کردند.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.