هشدار به بانوان تلگرامی؛

از عکس های پروفایلی تا استیکرهای تلگرامی

در دنیای مجازی سوء استفاده هایی می شود که ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد بویژه برای بانوان

به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،شاید امروزه سرعت انتقال پیام برای ما ایرانی ها که از پایین ترین سرعت اینترنت جهان استفاده می کنیم یکی از اولویت های استفاده از  نرم افزار های پیام رسان با کیفیت بالا باشد.لذا شاید باور این موضوع  برای شما هم سخت باشد اما حقیقت این است که اپلیکیشن پیام رسان تلگرام با توجه به محبوبیتش در بین کاربران ایرانی، در کوتاه ترین زمان توانست بی بند و باری و حیازدایی را رواج دهد.

گفتنی است؛علت محبوبیت اپلیکیشن پیام رسان تلگرام که این نرم‌افزار را از دیگر رقیبان جدا کرد ساخت شکلک های سفارشی بود که نه تنها کاربران نیاز به خرید شکلک ندارند بلکه می توانند فایل‌های تصویری را بدون هیچ محدودیتی در سطح وب یافته و در چند ثانیه و بدون نیاز به هیچ دانش رایانه‌ای به هر استیکری تبدیل کنند و برای هم بفرستند.

 به طوری که تیم تلگرام در قسمتی از پیام خود در وبلاگشان عنوان کردند:"ما در طراحی مجموعه‌ی استیکر نمی‌خواستیم از هر شخصیتی استفاده کنیم، پس تصمیم گرفتیم افرادی که برایشان احترام زیادی قائلیم را طراحی کنیم."


مراقب تصاویر نمایه خود باشید



اما امروز عکسی به دستمان رسید که در آن سوءاستفاده کنندگان با دزیدن تصاویر نمایه بانوان به ویژه دختران جوان  اقدام به ساخت استیکر هایی که با فرهنگ ما منافات دارند کرده اند.

شایان ذکر است؛ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران طی گزارش مکتوبی با عنوان "عواقب سنگین مهاجرت به تلگرام" نسبت به استفاده کاربران ایرانی از این نرم افزار پیام رسان هشدار داده بود.


گزارش:از قلی زاده


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
nila
۱۵:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
Agar kasi ba axe khodesh in karo kone eshkalesh chiye ama agar ba axe kasi dige estiker besaze bade ama ba axe khodesch moschkel nadare
Iran (Islamic Republic of)
والیبال دوست
۱۵:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۴
مگه چشه .....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
خیلی هم خوبه مشکلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا س
۰۰:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
در همه از این قبیل نرم افزار ها امکان ارسال عکس هست (چه خوب و چه بد). قابلیت تلگرام اینه که عکسهای مورد نظر کاربرا رو تبدیل به استیکر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
اینکه کسی جنبه استفاده از تکنولوژی رو نداره چه ربطی به دیگران داره، من خودم حدود یکسال هست که از تلگرام استفاده می‌کنم و تا حالا یک مورد هم از این استیکرهای به قول شما عامل حیا زدایی ندیدم - با تشکر از وحید
United States of America
سلام
۲۰:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
جالبه بگم من چندماهه که عضو تلگرامی چند گروه اجتماعی هستم که خیلی از دعاها ، ایات قرانی با تفاسیرش ، اخبار مربوط به شغل خودم (معلم) و جملات بسیار زیبا و ارامش بخش و ... را از ان یاد گرفتم.
زحمت رو دیگران کشیدن و من به راحتی از انها استفاده مناسب کردم .
در عین وجود خطرات پنهان و پیدا نرم افزارها و تکنولوژیهایی که غرب برای ما میسازد به قول یکی از بزرگان میتوان انقدر در راستای گسترش معارف ناب اجتماعی اسلامی ایرانی استفاده کرد که مجبور بشن خارجیها قطعش کنند .
Germany
احسان
۲۰:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
مشکل فرهنگیه... بی ظرفیتیه...خودنماییه و تجمل گراییه
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۲۰:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
به نظر من سو استفاده در هر موردی هست ..طرف حتی با ماشینشم یا ساده ترین وسیله هم میتونه سو استفاده کنه.. این ما باید باشیم که درست استفاده کنیم و فرهنگ سازی بشه.. اینکه ی عده این کارو کردن نباید دلیل بشه به چشم همه ببینن..خیلی ها هم هستن دارن کاملا صحیح و سالم از این نرم افزار ها استفاده میکنن و باعث کاهش هزینه هاشون شده ..
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسن
۲۰:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
بقول برادرمان اگر کسی خودت مشکل داره چه ربطی به بقیه داره واتس اپ وایبر لاین همه اسرائیلی حالا این حیا زدایی میکنه نمیشه برای یکعده معلوم الحال همه رابا هم محروم کرد بهرحال اینکار درست نیست صورت مسئله نباید پاک بشه اینهارا اصلاح کنید.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
يعني اين خبر درسته!؟
اين كه ميگن عكس رو از تنظيمات روي حالت فقط كانتكت بذاريم مورد استفاده قرار نميگيره درسته!؟
ما از چه نرم افزاري ميتونيم استفاده كنيم كه ايراني باشه و مطمئن!؟
و اينكه تلگرام برنامه كجاس!؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
توی کشور ما اول هر چیزی میاد بعد مسءولان به فکر فرهنگ سازی می افتند و این بزرگترین اشگال کشور ماست بهتر است به جای فیلتر برنامه هایی مثل وی چت و فیس بوک بهترین راه استفاده از آن را بدانند تا دچار سو استفاده نشوند و راه های جلوگیری از سو استفاده و استفاده صحیح را بدانند این زیبا تر است
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
خوب شد یه چیزی هم این تو پیدا کردین. دیگه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۶:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
علت گرایش به تلگرام اینه که وایبر رو بستید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
اینکه کسی جنبه استفاده از تکنولوژی رو نداره چه ربطی به دیگران داره، من خودم حدود یکسال هست که از تلگرام استفاده می‌کنم و تا حالا یک مورد هم از این استیکرهای به قول شما عامل حیا زدایی ندیدم.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۴:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
این اشکال از فرهنگ ماست نه از تلگرام / باید فرهنگ سازی کنیم //
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
مسخره! به تلگرام چه ربطی داه که این افراد عکسا شون رو هر جایی میدارن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
خوب مشکل از ایناست که اینجوری عکس میذارن به بقیه چه؟
آخرین اخبار