قزوین؛

این بار استان قزوین مرکز طرح گردشگری قرار گرفت

معاون گردشگری کل کشور در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت:برای هم افزایی از ظرفیت های استان های همجوار، الگویی از همکاری ها طراحی شده و در یک منطقه از کشور اجرا شده است.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از قزوین؛ رحمانی گفت: در این برنامه بسته های تلفیقی دیدار از شهرها در یک بسته سفر برای بازدید از قزوین و استان های همجوار و مناطقی که کمترمورد بازدید قرار گرفته در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور همچنین یادآور شد: باید در استان برنامه های خاصی از جمله برگزاری جشنواره های فرهنگی و معرفی سوغات و غذاهای محلی و بازارچه های محلی برای معرفی حوزه ی گردشگری انجام گیرد .

رحمانی ادامه داد: برای معرفی استان قزوین در سطح ملی کتابچه ها و بروشورها یی تهیه و در سطح کشور توزیع می شود.

وی از برنامه های سازمان گردشگری برای حضور گردشگران خارجی نیز در استان قزوین خبر داد و گفت: تسهیلات و امتیازات ویژه ای برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود.

استاندارقزوین هم در این جلسه افزود: یکی از اساسی ترین و جدی ترین رویکرد برای آینده استان توجه به حوزه گردشگری است اما زیر ساخت ها در این صنعت مناسب نیست و این یک ریشه تاریخی دارد.

مرتضی روزبه اظهار داشت:  همواره مشاهده می شود که به چند استان خاص توجه و همه چیز به این چند استان تعلق دارد به طور مثال چرا سهم قزوین از گردشگران خارجی کم است وهیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی گیرد .

وی اضافه کرد: باید سیاستگذاری های کلان کشور به گونه ای انجام گیرد که توزیع امکانات و تسهیلات احداث هتل در کشور متوازن باشد و معرفی بناهای تاریخی و گردشگری استان، کشوری انجام شود.

استاندار یادآور شد: تولید برنامه های تلویزیونی کشوری سبب شده است تا تنها تهران و برخی استان های خاص پررنگ ترجلوه داده شوند و این به ضرر مابقی استان ها است پس باید نگاه ملی تقویت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم در این جلسه گفت: برای معرفی استان قزوین در شبکه تبلیغات و بازاریابی کشور و بین المللی و تولید اقلام تصویری و مکتوب باید برنامه ریزی صحیحی انجام شود.

حضرتی ها جذب سرمایه گذار برای تامین فضاهای اقامتی مورد نیاز استان و برپایی جشنواره های فرهنگی برای معرفی استان و طراحی مسیرهای تازه و معرفی جاذبه های جدید را از جمله اولویت های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان دانست.

معصومی فر رییس صدا و سیمای استان قزوین هم گفت : قزوین با همه ی ظرفیت ها و پتانسیل ها که در صنعت گردشگری دارد به نسبت سایر استان ها ناشناخته مانده است و مردم با این قابلیت ها و ظرفیت ها آشنا نیستند.

وی افزود : از منظر شناساندن و معرفی ظرفیت ها و قابلیت ها به مردم استان رسانه می تواند تاثیر گذار باشد .

معصومی فر ادامه داد: در این زمینه استان اصفهان بیش از 30 سریال استانی تولید کرده است و صدا و سیمای استان قزوین هم این قابلیت را دارد که با همکار ی بخش خصوصی سریال هایی در این زمینه تهیه و پخش کند .

انتهای پیام/د

برچسب ها: استان ، قزوین ، طرح ، گردشگری ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.