ارز آوري 335 ميليون دلاری فرش ماشيني

صادرات فرش ماشيني335 ميليون دلار ارز آوري برای کشور داشت.

به گزارش حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مديرکل صنايع نساجي وزارت صنعت ،معدن و تجارت  روز گذشته در حاشيه آيين افتتاح شرکت توليد فرش ماشيني در شهرک اميرکبيرکاشان گفت: 335 ميليون دلار صادرات فرش ماشيني به کشورهاي اروپايي،عراق و افغانستان بود.

 نصراللهي  با اشاره به اينکه در حال حاضر از 80 درصد ظرفيت موجود توليد فرش در کشور استفاده مي شود افزود: سالانه 120 ميليون متر مربع فرش ماشيني در کشور توليد مي شود و بايد براي رشد صادرات غير نفتي به اين بخش توجه ويژه اي شود. 

وي با اشاره به اينکه سالانه حدود13ميليون تخته پتو در کشور توليد مي شود که به لحاظ رنگ، طراحي و نقشه از نمونه هاي خارجي با کيفيت تر است گفت: در اين زمينه  از بهترين و به روزترين ماشين آلات توليد در کشور استفاده مي شود. 

وي به واردات هفت ميليون تخته پتو به صورت غيرمجاز به کشور و ايجاد مشکل براي توليدات داخلي اشاره کرد و افزود: مقابله با ورود غيرقانوني پتو به کشور، افزايش کيفيت توليدات داخلي و ايجاد بازارها هدف براي محصولات پتو ايراني از مهمترين اولويت هاي نساجي کشور است.

نصرالهي افزود: بيش از 9 هزار واحد توليدي در زمينه هاي مختلف از جمله فرش ماشيني، ريسندگي و بافندگي، پتو، موکت و پوشاک در کشور فعال است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرش ، نساجی ، صنعت ، تولید ، واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار