تبریز؛

تولید در گلخانه راهکاری برای افزایش کارآیی آب

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: تولید در گلخانه از راهکارهای مؤثری است که می تواند منجر به افزایش کارآیی مصرف آب و تولید مواد غذایی شود.

تولید در گلخانه راهکاری برای افزایش کارآیی آببه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز، جابر پناهنده افزود: نياز به مراقبت دايمی برخلاف كشت در هوای آزاد كه با مراقبت كمتر می توان به سود قابل توجهی دست يافت در كشت گلخانه ای حتی لحظه ای غفلت می تواند خسارت جبران ناپذيری وارد كند.

وی تصریح کرد: محصولات حاصل شده از کشت گلخانه‌ای به علت کنترل عوامل مؤثر در تولید دارای کیفیّت بالاتری بوده و امکان صادرات به خارج از کشور را فراهم ساخته و می‌توانیم این تولیدات را تأثیرگذار در افزایش صادرات غیرنفتی بدانیم.

 استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: نبود مهارت و آموزش کافی در تولید محصولات گلخانه ای را باید مهم ترین محدودیت در تولید این محصولات قلمداد نماییم.

پناهنده تاکید کرد: از آنجا که بيشترين راندمان مصرف آب در كشت گلخانه‌ای است و کشاورز در این نوع کشت، تجهيزات دقیق تَری، برای کنترل عملیات آبیاری محصول در اختيار دارد، از این رو يكی از راهكارهای سازگاری با خشكسالی، حركت به سمت كشت‌های متمركز به ویژه كشت گلخانه است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.