ماموران مخفی ام آی 6 به انگلیس فراخوانده شدند

سرویس اطلاعاتی انگلیس – ام آی 6 – تمامی ماموران مخفی خارج از این کشور را از بیم فاش شدن هویت آنها به لندن فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ هزاران فایل مخفی از عملکرد جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به دست "ادوارد اسنودن،" پیمانکار سابق آژانس اطلاعات و امنیت آمریکا، فاش شد و این موضوع مقامات سرویس اطلاعاتی انگلیس – ام آی 6 – را به شدت نگران کرده است. مقامات انگلیسی نگران هستند هویت ماموران مخفی آنها در کشورهای خارجی بوسیله چین و روسیه فاش شود. این دو کشور به اطلاعات افشا شده "اسنودن" دسترسی دارند و با توجه به رقابت دیرینه اطلاعاتی با انگلیس، هیچ بعید نیست هویت جاسوسان انگلیسی را فاش کنند.

ساندی تایمز در خبری اعلام کرد مسکو به یک میلیون پرونده طبقه‌بندی شده شامل اطلاعات فنی و مخفی آژانس‌های جاسوسی و برنامه‌های آنها دست‌یافته است که می‌تواند از آن برای شناسایی ماموران مخفی انگلیس و آمریکا استفاده کند. هنوز مدرکی دال بر فاش شدن هویت هیچیک از ماموران مخفی ام آی 6 خارج از مرزهای انگلیس به دست نیامده است؛ اما مقامات لندن ترجیح می‌دهند قبل از بروز مشکلی جلوی این کار را بگیرند.

"ادوارد اسنودن" نخستین بار در سال 2013 ( 1392) اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از برنامه‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا افشا کرد. زمانیکه وی این اطلاعات را در اختیار روزنامه‌های واشینگتن پست و گاردین قرار می‌داد به هنگ‌کنگ گریخته بود. "اسنودن" سپس به مسکو فرار کرد و تا سال 2017از دولت روسیه حق شهروندی دریافت کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار