جاسوسی از پاکستان با کمک دستگاه‌های دورنگار

دولت پاکستان اعلام کرد اسلام‌آباد بوسیله هدیه یکی از کشورهای دوست، مورد جاسوسی قرار گرفته‌ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ دولت پاکستان مدعی شد در سال 2010 (1389) چندین دستگاه دورنگار – فکس - از سوی یک کشور دوست به شکل هدیه دریافت کردند؛ اما حالا مشخص شد این دستگاه‌ها با هدف جاسوسی به اسلام‌آباد اعطا شدند.

تعدادی از دستگاههای دورنگار در وزارت امور خارجه پاکستان و بقیه آنها در سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان به کار گرفته شدند. بررسی‌های جدید نشان می‌دهد این دستگاهها در پنج سال گذشته نسخه‌ای از تمام اطلاعات ارسال شده به دورنگار و یا خارج شده از آن را به کشور اعطا‌کننده می‌فرستاد. 

ماجرای جاسوسی بودن دستگاه‌های دورنگار هدیه شده به اسلام‌آباد یک روز پس از افشاگری‌های "رحمان مالک،" رئیس پیشین وزارت کشور پاکستان، آشکار شد. وی در سالهای 2008 تا 2013 (1387 تا 1392) وزیر کشور بود و پس از خروج از این پست فاش کرد اطلاعات و مکالمات تلفن‌های مقامات سیاسی پاکستان و جلسات هیات دولت بوسیله دو سفارتخانه رصد می‌شد. در یک مورد رصد اطلاعات به حدی دقیق بود که مقامات پاکستانی مجبور به لغو جلسه هیات دولت و برگزاری آن در روز دیگری شدند. حتی مکالمات "نواز شریف،" نخست وزیر و "آصف علی زرداری،" رئیس جمهور اسبق پاکستان نیز هدف جاسوسی قرار گرفته بود.

دولت پاکستان نام کشور اعطا‌کننده دستگاههای دورنگار را اعلام نکرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار