3.3 درصد از افراد بین 13 تا 18 سال به طور جدی دچار افسردگی می‌شوند

افسردگی انواع مختلفی که راههای درمان آن نیز متفاوت است ولی به طور معمول می‌توان برای درمان آن از داروها و روش روان درمانی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، هر فردی ممکن است گاهی اوقات احساس غمگینی کنند اما این احساسات معمولا عمر کوتاهی دارند ولی می‌توانند باعث تداخل در زندگی روزانه شوند.

افسردگی یک بیماری شایع اما جدی است که می‌توان با مصرف دارو و استفاده از روش‌های روان درمانی از شیوع آن پیش گیری کرد.

بر اساس این گزارشات اگر فردی به طور مداوم علائم افسردگی را به مدت دو سال متوالی به همراه داشته باشد دچار اختلال افسردگی مداوم شده است، همچنین افسردگی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که می‌توان به افسردگی روحی، افسردگی بعد از زایمان، SAD یا همان اختلال عاطفی فصلی و اختلالات دو قطبی اشاره کرد.

در افسردگی بعد از زایمان به دلیل تغییراتی که در هورمون‌ها اتفاق می‌افتد. باعث می‌شود که حدود 10 تا 15 درصد از زنان بعد از زایمان دچار این افسردگی می‌شوند.

اختلال SAD نیز ممکن است بطور طبیعی زمانی که نور خورشید کم باشد، به خصوص در فصل زمستان در برخی از افراد اتفاق بیافتد که فرد می‌تواند تحت نور درمانی قرار بگیرد.

به احتمال زیاد افسردگی از طریق ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژی، محیط زیست و عوامل روانی ایجاد شود که بر اثر اختلالات مغزی می‌باشد و حتی می‌تواند از در افرادی که سابقه‌ی ژنتیکی و خانوادگی ندارد نیز رخ دهد.

علائم و نشانه‌های افسردگی
غم، اضطراب، احساس پوچی و ناامیدی و بدبینی، احساس گناه و بی ارزشی، تحریک پذیری و بی قراری، از دست دادن علاقه به فعالیت‌های سرگرمی، اشکال در تمرکز، بیخوابی و یا بیداری صبح زود، خواب بیش از حد، پرخوری و یا از دست دادن اشتها، افکار ناشی از خودکشی و اقدام به خودکشی، سردرد، گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی از جمله علائم افسردگی در افراد به حساب می‌آید.

سن متوسط شروع افسردگی 23 سالگی است و 3.3 درصد از افراد بین 13 تا 18 سال نیز این اختلال را تجربه می‌کنند.

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهند که زنان، 70 درصد بیشتر از مردان به افسردگی مبتلا می‌شوند.




انتهای پیام/

برچسب ها: افسردگی ، اضطراب ، غم ، خودکشی ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار