رئیس جمهور در خراسان شمالی:

آنها که می‎گویند تحریم مهم نیست از جیب مردم بی‎خبرند/ نخواهیم گذاشت مواد خوراکی گرانتر به دست مردم برسد + فیلم

رئیس جمهور کشورمان در نوزدهمین سفر استانی خود به استان خراسان شمالی در ورزشگاه شهید تختی بجنورد در جمع مردم سخنرانی کرد.

سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه تختی بجنوردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‎الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در نوزدهمین سفر استانی خود به استان خراسان شمالی در ورزشگاه شهید تختی بجنورد در جمع مردم سخنرانی کرد.

* 24 خرداد روز سرافرازی ملت ایران است

رئیس جمهور اظهارداشت: روز 24 خرداد روز شما و سرافرازی ملت ایران است و شورو احساسات و محبت شما از آغاز ورودم به شهر بجنورد بسیار قابل تقدیر است که با قطعه‌ای از موسیقی محلی نشان دادید که 24 خرداد روز سرافرازی و خوشحالی ملت ایران است. 

روحانی تصریح کرد: مردم این دیار با ترکیب فارس و تات و ترکمن و کرمانج در پناه مولایمان زندگی می‌کنند و هر سه استان خراسان رضوی شمالی و جنوبی با عنوان فخر همه ایرانیان، شیعیان و آزادگان جهان است.

رئیس جمهور با اشاره به آستانه ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه سخاوت، بخشندگی و دلدادگی برای خداوند است و بر خود لازم می‌دانم که این ماه عزیز را بر همگان تبریک گویم.

روحانی تصریح کرد: امروز دو سال از رأی ملت ایران برای تشکیل این دولت می‌گذرد دولتی که چشم‌اندازش امید و برنامه‌اش تدبیر و روشش اعتدال خواهد بود شما حماسه بزرگ را در دو سال پیش در این سرزمین آفریدید. 

رئیس جمهور اضافه کرد: 73 درصد از واجدین شرایط پای صندوق‌های آرا رفتند و ثابت کردند که این ملت عاشق نظام، جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است و انتخاب خود  را به جامعه خود و جهانیان نشان دادید.

رئیس جمهور تصریح کرد: در 24 خرداد دو سال گذشته ملت ما اعلام کرد که مسیری را انتخاب می‌کند که در آن همه اقوام شیعه، سنی، ترک، کرد، بلوچ و عرب متحد در کنار یکدیگر و زیر پرچم اسلام و ایران برای توسعه ایران تلاش می‌کنند. 

* باید اختلافات را کنار بگذاریم

رئیس جمهور گفت: ما در روز 24 خرداد دو سال پیش به همه اعلام کردیم که در این سرزمین ما به فرهنگ، افکار، سلیقه‌های یکدیگر احترام می‌گذاریم و آستانه تحمل را بالا و بالاتر می‌بریم این جناح‌ و آن جناح، این حزب و آن حزب، این قومیت آن قومیت، این لهجه آن گویش نداریم و همه ما در پی یک هدف واحدیم و آن پیشرفت سریع و همه جانبه ایران عزیز است.

رئیس قوه مجریه افزود: ما می‌خواهیم در این کشور بر رقبایمان، همسایگان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی جوییم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به پیشرفت و قله‌های ترقی دست پیدا کنیم باید متحد باشیم، باید اختلافات را کنار بگذاریم همه به همدیگر کمک کنیم تا در این کشور رونق اقتصادی آغاز شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: شما می‌دانید روزی که این دولت کار خود را آغاز کرد از رشد، از رونق اقتصادی خبری نبود آمار اقتصادی ما نشان می‌داد که در سال 91 نزدیک 7 درصد منفی شرایط رشد کشور بوده یعنی رکود عمیق حتی در سال 92 هم دوباره رشد منفی بود یعنی ادامه رکود.

* در دو سال گذشته 8 میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم

دکتر روحانی تصریح کرد: اگر تولید کاسته شود دست نیاز ما به بیگانه دراز می‌شود، اگر تولید کاسته شود حتی برای نان شب هم نیازمندیم تا گندم را از خارج وارد کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: در سال 92 میلیون‌ها تن گندم را وارد کردیم، سال گذشته 2-3 میلیون تن گندم کمتر وارد کردیم و امسال کمتر از گذشته. نیازمندی‌های ما در طول سالهای 92- 93 به بیگانه و خارج کاهش پیدا کرده و روی پای خود ایستاده‌ایم ما در این مدت 8 میلیارد دلار موادغذایی کمتر وارد کردیم این بدان معناست که ما در مسیر تولید حرکت کردیم.

رئیس قوه مجریه گفت: تعداد تراکتورها، کمباین‌ها، ماشین ‌آلات راهسازی و کشاورزی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند به معنای حرکت کشور در مسیر توسعه در رشد است. 

* دیگران زنجیر تحریم‎ها را بر پای ملت انداختند 

دکتر روحانی تأکید کرد: امروز بالاترین مشکل اجتماعی شما بیکاری است، بیکاری جوانان، دختران، پسران، تحصیل کردگان، دانشگاه رفته‌ها چرا؟ ما باید امروز با این معضل روبرو باشیم ایران با عظمت، این همه معادن، سرزمین آماده و جوانان لایق پس معلوم است که ما حرکتی از نو آغاز کنیم. ما قادریم کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم. دیگران آمده‌اند در مسیر مسابقه برپای ملت ما زنجیر نابجای تحریم انداخته‌اند ما نخواهیم گذاشت این زنجیر ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: برای احقاق حقوق ملت ایران دست به دست هم خواهیم داد از 24 خرداد 92 تا به جلو، با اتحاد و یگانگی، وحدت و انسجام ملی با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری و اتکای به خداوند ما دست به دست هم خواهیم داد.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: ما تنها نیستیم دولت تنها نیست ملت تنها نیست رهبری تنها نیست ما یک ملت منسجم و یکپارچه هستیم که عنایت روح پیامبر عظیم‌الشان پشت سر این مردم است. 

* نخواهیم گذاشت مواد خوراکی گرانتر به دست مردم برسد

روحانی گفت: ما نخواهیم گذاشت بیگانگان بخواهند ظلم جنایت تحریم را ادامه دهند ما نخواهیم گذاشت حقوق ملت ایران پایمال شود، ما نخواهیم گذاشت مواد خوراکی مردم گرانتر به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: هر جنسی که از خارج بدست شما رسیده حداقل 10 تا 15 درصد گرانتر بوده یعنی پول از جیب شما داده شده است. آنها که می‌گویند تحریم مهم نیست گویی از جیب مردم بی‌خبرند.

رئیس جمهور افزود: آنهایی که می‌گویند ما در برابر بیگانگان نباید بایستیم و در برابر گروه 1+5 با قامتی رشید و با دیپلمات‌های کارآزموده نباید حرف بزنیم گویی از زندگی مردم بی‌خبرند ما به حول و قوه الهی و باهدایت‌های مقام معظم رهبری و مردم بزرگ در داخل ایران هم چرخ اقتصادی را به حرکت در می‌آوریم و هم غنی سازی خواهیم کرد.

* اختصاص 60 میلیارد تومان برای آبیاری قطره‎ای در خراسان شمالی

دکتر روحانی تأکید کرد: ما در طول 22 ماه گذشته صدها هزار هکتار زمین کشاورزی را تحت آبیاری مدرن قطره‌ای قرار دادیم و در دو استان خوزستان و ایلام 177 هزار هکتار آبیاری قطره‌‌ای داشته است و این فقط آمار این دو استان است برای طراحی این آبیاری در استان خراسان شمالی 60 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

* اعزام 3900 پزشک متخصص به روستاهای محروم کشور

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در طول 22 ماه گذشته اظهار داشت: بیش از 3900 پزشک متخصص را به شهرها و روستاهای محروم اعزام کردیم که این رقم در طول شبانه روزی و 24 ساعته در این مناطق خدمت کردند و هزاران خانه بهداشتی را تجهیز کردیم و در این مدت برای آسودگی بیشتر بیماران بیش از 11 میلیون نفر از حاشیه نشینان شهر را تحت پوشش خدمات درمانی قرار دادیم و 9 میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش درمانی و 11 میلیون نفر را تحت پوشش حمایت امنیتی غذایی قرار دادیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: این دولت ننشسته است تا دیگران در مذاکرات و در برابر حرف حق ما تسلیم شوند یا نشوند و تا تحریم‌ها برطرف شود از روز آغاز دولت یازدهم در شرایط تحریم قدم به قدم برای رفاه مردم تلاش کردیم.

* اصلاح کیفیت بنزین و گازوئیل مصرفی مردم

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: ما در شرایط تحریم به فکر رودخانه‌های بزرگ، هامون‌ها و تالاب‌ها افتادیم، بنزین و گازوئیل مصرفی را از لحاظ کیفیتی اصلاح کردیم همچنین برای اصلاح فاضلاب شهرها برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم و پروژه قطار سریع‌السیر را در ایران آغاز کردیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: ما از تحریم نمی‌ترسیم اما با آن مبارزه می‌کنیم و در این مسیر با کمک مردم آن را لغو خواهیم کرد ما در سازمان ملل متحد که به ناحق علیه ما تحریم وضع کرده است در تهران و بجنورد نمی‌نشینیم و شعار دهیم ما به آن سازمان ملل و شورای عالی امنیت ملی خواهیم رفت که در آنجا علیه ما قطعنامه تحریم را وضع کرده‌اند همانجا این تحریم‌ها را لغو کنیم. 

رئیس جمهور تأکید کرد: ملت ما همانطور که ارزش‌های ایمان، اسلام، معنویت و اخلاق برایش قابل ستایش است و ما نیز برایشان احترام قائلیم همواره ملتی می‌خواهیم که شاد و سرزنده باشد ما مگر با شادی مردم مخالفیم ما به روزش خوشحالی و به روزش اشک می‌ریزیم موسیقی، فرهنگ، ادب و شعر از سرزمین ایران و خراسان شمالی به کل منطقه آسیای مرکزی و قفقاز رسوخ پیدا کرده و ما همواره به دنبال شادی ملت هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما همواره به دنبال رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی ملت ایران هستیم سانتریفیوژ از آن ماست و ما برای احقاق حق خود قیام کردیم حضور امروز شما یادآور روزی است که من قبل از انتخابات به بجنورد آمدم و چه اجتماع بزرگ و شکوهمندی بود آن روز به علت فشار جمعیت پایه‌ها شکسته شد اما سخنرانی ادامه یافت نشاط شما را آن روز به عینه دیدم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در این استان اظهار داشت: امیدواریم در سالجاری و سال 95 و 96 این پروژه‌ها عملیاتی و اجرایی شود یکی از این پروژه‌ها تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان با مسیر 250 کیلومتر است که مجموعا به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

روحانی افزود: همچنین اصلاح و تکمیل راه‌های روستایی تا مسیر 660 کیلومتر تا پایان سال 95 با اعتبار 100 میلیارد تومان اجرایی وعملیاتی خواهد شد و طرح راه آهن بجنورد اسفراین و اسفراین به جووین و اتصال به راه آهن سراسری به اعتبار سنگینی معادل 1000 میلیارد تومان نیاز دارد که در حال حاضر 50 میلیارد تومان برای تکمیل این راه آهن نیاز است که امیدواریم تا پایان سال 95 اجرایی شود در این راستا 300 میلیون دلار وام از صندوق توسعه ملی دریافت خواهیم کرد که قسمت اعظم آن در همین دولت اجرایی خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: استان خراسان شمالی 13 نقطه حادثه‌خیز دارد که این نقاط به 17 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که امیدواریم در سال 94 و 95 اجرایی شود همچنین فرودگاه این استان احتیاج به تکمیل دارد که با اعتبار 30 هزار میلیارد تومان امسال تکمیل خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: تکمیل بخش بیمارستان و مسئله سلامت مردم این منطقه بسیار حائز اهمیت است و تأسیس بیمارستان 200 تخت خوابی با اعتبار 44 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 95 اجرایی خواهد شد. 

* تکمیل بیمارستان 218 تختخوابی شیروان تا پایان سال 95

دکتر روحانی گفت: بیمارستان شیروان 218 تختخوابی با 29 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال 95 تکمیل خواهد شد. 

 رئیس جمهور کشورمان افزود: بیمارستان جاجرم و گرمه 64 تختخوابی با 20 میلیارد اعتباری که نیاز دارد، تا پایان سال 94 تکمیل و عملیاتی خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: گازرسانی به 75 روستا تا پایان سال 95 عملیاتی خواهد شد. 
 
دکتر روحانی اضافه کرد: در استان مجموعا 80 مدرسه است که از لحاظ ساختمانی نامساعد هستند، همه این مدارس در سال 94 و 95 تکمیل و همه آنها با ساختمان‌های جدید جایگزین خواهند شد. 
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: در زمینه آبرسانی، در بجنورد این طرح با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان تا اوایل سال  95 تکمیل خواهد شد که هم کیفیت آب اصلاح می‌شود و هم به بخش‌هایی که به آب سالم دسترسی ندارند، آبرسانی خواهد شد. 
 
وی خاطرنشان کرد:  سد سومبار با 50 میلیارد تومان و سد چندیر نیز با اعتبارات آبهای مرزی تکمیل خواهند شد. 
 
روحانی گفت: 17 طرح فاضلاب در استان دنبال خواهد شد که فاضلاب اسفراین در همین سال 94 تکمیل می‌شود. 12 مجتمع آبرسانی روستایی با 45 میلیارد تومان اعتبار در سال 94_95 عملیاتی خواهد شد.  
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: در بخش صنعت، واحد جدید پتروشیمی با اعتبار 700 میلیون دلار از طریق تامین اجتماعی آغاز خواهد شد که بزرگترین واحد صنعتی در استان خواهد بود. 
 
وی اظهار داشت: در زمینه برق، تکمیل دو پست جاجرم و بجنورد که با 48 میلیارد تومان به تصویب رسیده ، امسال 22 میلیارد تومان هزینه خواهد شد. 
 
روحانی اظهار داشت: دانشکده علوم بجنورد با اختصاص 5.5 میلیارد تومان تا پایان 95 تکمیل خواهد شد. 
 
* تخصیص 5.2 میلیارد تومان برای تکمیل استادیوم‎های استان 

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: 5.2 میلیارد تومان برای تکمیل استادیوم‌های استان اختصاص داده شده است و در زمینه گردشگری با 110 میلیارد تومان با تسهیلات بانکی 4 هتل نیمه‌تمام تکمیل خواهد شد. 
 
وی افزود: با تسهیلات ویژه‌ای که برای این استان از طریق صندوق توسعه ملی مدنظر قرار داده‌ایم، نرخ ترجیحی برای این استان مقرر شده، برای طرح‌های کشاورزی با سود تسهیلات 10 درصد و برای صنعت با سود تسهیلاتی 12 درصد، این یک فرصت بسیار خوبی است که کارآفرینان در این زمینه فعال شوند. 
 
روحانی در پایان خاطرنشان کرد گفت: در مجموع 25 طرح و پروژه با مبلغ اعتبار 570 میلیارد تومان در این سفر تصمیم‌گیری شده و همه این طرح‌ها در سال جاری و آینده ان‌شاءالله اجرا و عملیاتی خواهد شد. 
 
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابریشمکار
۲۳:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
آقای رئیس جمهور مردم 35 سال با تحریمها کنار اومدن از این به بعد هم کنار میان بهتر نیست با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی رو داخل کشور اجرا کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۲۱:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
تحریم مهم است اما علت بیچاره گی مردم فساد مالی آقا زاده ها است نه تحریم
Iran (Islamic Republic of)
سید هادی
۱۸:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
دوستان عزیز کسی نگفته و نمی گه که تحریم مهم نیست. تحریم بالذاته بسیار بد و ظالمانه است.
اما حرف این است که وقتی این ظلم روا داشته شد خود را خوار کنیم و به قولی دست بوس کدخدای ظاهری شویم تا شب شکممان سیر بماند یا راه دوم را انتخاب کنیم و در خدمت یک نظام فاسد که جز قتل، غارت، چپاول، کودک کشی و حمایت از کودک کشی مرامی ندارد، درآییم. فقط به قیمت نانی!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۸:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
یعنی الان مسولان خبر دارید که اینقد گرونی داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
فقط حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
سید علی محمدی
۱۸:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
ظاهرامسولان از قیمت گوشت و سایر چیزها بی خبرند، می فرماید که نمی گذاریم قیمت ها رو بالا برود، من باز نشسته هستم و دریافتی ماهانه اینجانب حدودا 850 هزار تومان و 6 ماه پیش یارانه من رو قطع کردند،
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۷:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
شما که از جیب مردم خبر دارید چرا یارانه پولدارها را به بهانه اینکه قابل شناسایی نیستند قطع نمی کنید ؟!!!! این تناقض در گفتار چه معنایی دارد ؟
United States of America
حمید
۱۷:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
یادم رفت اینم بگم که ما نباید یه درصد به حرف آمریکایی ها اعتماد کنیم
اونا حتی اختیار کنترل کشور خودشونم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۱۷:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
هیچ کس موافق تحریم نیست ولی هیچ کس موافق برداشتن تحریم به هر قیمت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
رئیس جمهور محترم لطفا دل به لغو تحریم ها نبند ، تحریم نباشد هزار سنگ دیگر جلوه راهمان می اندازند ، به فکر تقویت قوا اقتصادی و ..... از درون کشور باش. به دشمن اعتماد نکن.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
جنگیدن که فقط جبهه نیست تحمل سختی هاهم مثل جنگه..درعوض سرمون بالاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
چه تضمینی است که لغوتحریم ها به نفع مردم باشد
Iran (Islamic Republic of)
مظفر
۱۶:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
درود بر رئیس جمهور منتخب و درود بر مردم وفادار به نظام
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
درسته جیباشایدخالی باشه ولی خیلی بهتراز اینه که دستمون جلوی دشمنامون دراز بشه
Germany
یه بنده خدا
۱۶:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
خاک میخوریم ولی خاک نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۶:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
آفرین برشما مردان باغیرت سرزمین من
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
به داد مردم برسيد
Japan
عباس
۱۵:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
جیب خالی مردم از این هم خالی تر بشه سر شون را جلو دشمن شون خم نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۶:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
خداخیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
مردم حاضر به سر خم کردن پیش استکبار نیستن .
Iran (Islamic Republic of)
اقاجانی
۱۵:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
تمام حرف ما این است از موضع عزت مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
چرا اینقدر آب و برق و گاز گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
هر روز گران تر از دیروز می خریم
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
آنهایی که میگویند تحریم مهم نیست مثل ما نگران نان شبشون نیستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
تحریم مهمه و عزت و شرف مهمتر
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۱:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
خدا به ملت ایران رحم کنند
آخرین اخبار