اهواز؛

خوزستان پیشرو در زیرساخت های حمل و نقل

خوزستان از نظر زیر ساخت های بخش راه و حمل و نقل اعم از جاده، بندر، راه آهن و هوایی پیشرو می باشد و جایگاه بالایی دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ استاندار خوزستان در نشست بررسی روند مصوبات بخش راه، مصوب نشست استاندار و مدیران  بخش راه  با وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: جایگاه استان به گونه ای است که استان هرمزگان به لحاظ استراتژیک و با وجود برخورداری از ظرفیت های بسیار، از خوزستان پایین تر است.

عبدالحسن مقتدایی با اشاره به اینکه اساس توسعه ارتقاء بخش های ارتباطات و راه می باشد اظهار داشت: خوزستان ظرفیت پروازی بالایی دارد ولی با وجود 5 فرودگاه بسیاری از مسافران موفق به پرواز نمی شوند.

وی همچنین به وضعیت ریلی خوزستان اشاره و تاکید کرد: باید مشکلات ناشی از تردد تانکرهای سوخت رسان عراقی در استان با توسعه حمل و نقل ریلی برطرف گردد.

مقتدایی به بیان اهمیت بندری خوزستان پرداخت و اذعان داشت: با وجود 8 بندر در استان، امکان سرمایه گذاری اقتصادی بسیار بالا است.

استاندار خوزستان در خصوص پایانه های مرزی استان گفت: احداث و تکمیل پایانه شلمچه در کنار پایانه چذابه منجر به رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

عبدالحسن مقتدایی اختصاص 40 درصد واردات خوزستان را نشانه پویایی و زنده بودن اقتصاد در استان عنوان و تصریح کرد: تعهدات موجود در بخش راه با اولویت انجام می شود و تمام این تعهدات با تامین منابع استانی و منابع هدایت شده به طور کامل محقق خواهند شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.