معاون وزیر کشور:

فرمانداران مسئول اجرایی کردن وعده‎های انتخاباتی دولت هستند

معاون امور سیاسی وزیر کشور فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استانداری‌ها را موظف به پیگیری خواسته‎های مردم و اجرایی کردن وعده‎های انتخاباتی دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در جمع فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استان اردبیل گفت: فرمانداران و بخشداران به دلیل ارتباط نزدیکتر با مردم باید بیشترین پاسخگویی را به مردم داشته باشند و عمده فعالیت خود را بر این امر متمرکز کنند چرا که عملکرد دولت در نهایت در ساکنان شهرستان ها و بخش ها انعکاس می یابد.

وی افزود: نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 برنامه های خود را با توجه به مشکلات موجود در کشور ارایه کردند و نامزد پیروز با انتخاب وزیران و در نهایت انتصاب مدیران به دنبال اجرای وعده ها حرکت کرده و مردم از نامزد پیروز توقع برآورده شدن خواسته هایشان را دارند.

معاون امور سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه فرمانداران مسوول هماهنگی بین دستگاه های مختلف اجرایی هستند، اضافه کرد: انتصاب فرمانداران و بخشداران به منظوراجرایی شدن سیاست های کلان دولت با تصمیمات آنهاست و از این رو باید با امکانات موجود خواسته های مردم به طور معقول مدیریت شود.

وی ادامه داد: وظیفه مدیران ستادی و فرمانداران ارایه عملکردشان به مردم است چرا که مردم با حضور در انتخابات در واقع به دنبال زندگی بهتر هستند و دولت هم اولین توقع را از فرمانداران و بخشداران دارد مردم را در جریان فعالیت های صورت گرفته قرار دهند.

مقیمی با اشاره به وضعیت کشور پیش از دولت تدبیر و امید اظهار کرد: با وجود درآمدهای بالای نفتی رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی و تورم 43 درصدی داشتیم و دولت تلاش داشت تا در دوران کاهش درآمدها این شرایط را جبران کند که پس از دو سال در کنترل تورم و معکوس کردن رشد اقتصادی موفق عمل کرد.

وی افزود: ساماندهی نظام درمانی و کاهش پرداخت ها از جیب مردم در کنار اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها با کمترین تبعات سیاسی و اجتماعی دیگر دستاورد دولت بود که فرمانداران و بخشداران باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین با اشاره به فعال سازی پروژه های عمرانی طی دو سال گذشته گفت: فرمانداران و مدیران میانی به عنوان نمایندگان عالی دولت این وظیفه را برعهده داشتند که باید مردم در جریان آن قرار بگیرند. 

مقیمی با اشاره به شعار تعامل دولت تدبیر و امید بیان کرد: فرمانداران و بخشداران وظیفه برنامه ریزی و اجرایی دارند و به عنوان نمایندگان دولت باید تعامل را سرلوحه امور قرار دهند اما نباید اجازه دهند دیگران در حوزه اختیارات آنها ورود کرده و تصمیم بگیرند چرا که در نهایت خود باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری تشریح کرد: مجموعه وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و از این رو نباید وارد فضای رقابت های سیاسی انتخاباتی شود.

معاون امور سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران باید بیطرفی خود را حفظ کرده و تلاش خود را در جهت برطرف کردن شبهه ها مبنی بر حمایت دولت از جریانی خاص انجام دهند.

او ادامه داد: باید به گونه ای عمل کنیم تا بیطرفی مجریان انتخابات برای مردم در گفتار و هم در عمل مشخص باشد و بر این اساس مسوولیت حقوقی و امکانات دولتی از فرمانداری ها گرفته تا شهرداری ها و نیروهای مسلح نباید له یا علیه فردی استفاده شود.

مقیمی همچنین بر فراهم کردن فضا برای فعالیت احزاب دارای مجوز رسمی تاکید کرد و گفت: باید به فعالان سیاسی موافق و مخالف دولت میدان دهیم و همه را با یک چشم نگاه کنیم چرا که شعار ما اعتدال است و برای درک این شعار باید فضای سال های گذشته را به خاطر بیاوریم.

وی مسوولیت اعطای مجوز شخصیت های سیاسی در دانشگاه ها را هیات های فرهنگی آنها دانست و تاکید کرد: فرمانداران تنها مسوول تامین امنیت هستند و احزاب باید فعالیت گسترده داشته باشند تا زمینه نشاط سیاسی مردم و حضور پرشور در انتخابات فراهم شود.

معاون امور سیاسی وزیر کشور گفت: به گفته مقام معظم رهبری، رای حق الناس است و انتخاب هیات های اجرایی انتخابات باید به گونه ای باشد تا دولت از این آزمایش سربلند و به سلامت عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار