اعتبارات عمرانی کشور 200 درصد افزایش پیدا کرده است

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: اعتبارات حوزه عمرانی کشور در مقایسه با سالهای گذشته، از سال 91 تا کنون 200 درصد افزایش داشته است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام مجید انصاری که عصر یکشنبه به نمایندگی از رییس جمهور در نشست شورای اداری شیروان حضور یافته بود به خدمات دولت در حوزه بهداشت و سلامت اشاره و اظهار کرد: در این مدت 9 میلیون نفر به بیمه شدگان کشور افزوده شده است.

وی گفت: طرح های بزرگ و مهمی برای استان خراسان شمالی در حوزه راه، راه آهن، آب و بهداشت و درمان منظور شده است.

انصاری با اشاره به تعهدات دولت در سفرهای استانی افزود: در تمام سفرهایی که تاکنون رییس جمهوری داشته اند 100 درصد اعتبارات تخصیص یافته و استان خراسان شمالی نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

انصاری با اشاره به تشکیل ستاد ویژه رصد طرح ها و برنامه‌های سفرهای استانی افزود: این ستاد زیر نظر معاون اجرایی رییس جمهور و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت کرده و استانداران نیز به نوبت در هیات دولت گزارش خود را ارایه می کنند.

وی با اشاره به حاشیه سازی برخی رسانه ها برای دولت گفت: دولت تدبیر و امید در سخت‌ترین زمان دولت را تحویل گرفت که نفت از بشکه ای 104 دلار به 42 دلار رسیده بود و از طرفی با طرح‌هایی مواجه شد که بدون مطالعه بر زمین مانده بود و امروز برخی رسانه ها با ذره بین به دنبال حاشیه سازی هستند.

انصاری، کشاورزی را از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان شیروان خواند و گفت: با شیوه‌های سنتی نمی‌شود در این بخش کار را پیش برد و باید به روش‌های نوین متوسل شد. 

وی افزود: برای این شهرستان در بخش جاده، آسفالت راه‌های روستایی نیز اعتبارات خوبی پیش بینی شده که یقینا در آینده شاهد رشد و توسعه شیروان خواهیم بود.

امام جمعه شیروان نیز با تقدیر از حضور دولت تدبیر و امید در استان و شهرستان شیروان اظهار کرد: پیوندی قوی بین مردم، نظام و دولت برقرار است که ناگسستنی است.

حجت الاسلام حسین کوثری با اشاره به کابینه دولت اظهار کرد: اعضای کابینه دولت فقط وزیران نیستند بلکه بعد از رای آوردن روحانی همه مردم خود را عضوی از کابینه دولت تدبیر می‌دانند.

وی گفت: از دیرباز روحانیت در خدمت مردم بوده و به برکت نظام اسلامی تریبون‌های نهاد نماز جمعه نیز راه اندازی شد که ارتباط تنگاتنکی بین مردم و دولت ایجاد کرد.

فرماندار شیروان نیز گفت: شیروان در زمره شهرستانهای کمتر توسعه یافته قرار ندارد که همین امر موجب شده سرمایه گذاران اقبال چندانی به کار در این منطقه نشان ندهند و ما خواستار قرار گرفتن در شمار مناطق کمتر توسعه یافته هستیم.

عباسعلی صفایی اظهار کرد: شیروان در گذشته یکی از شهرستانهای صنعتی خراسان بزرگ بوده ولی اکنون تنها نامی خالی از آن مانده است.

وی به مشکلات حقوقی زمین کارخانه تعطیل شده الیاف که در داخل شهر مانده، اشاره کرد و در ارتباط با بحث خشکسالی نیز با توجه به اینکه بخش عمده اقتصاد مردم شیروان به کشاورزی وابسته است، نگاه ویژه مدیریت بحران کشور را به این شهرستان خواستار شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شیروان در کل خراسان نسبت به جمعیتی که دارد بیشترین شهید و جانباز و ایثارگر را به نظام تقدیم کرده است.

عبدالرضا عزیزی اظهار کرد: هم اکنون آب در مرز شیروان به سمت ترکمنستان سرازیر می شود که اگر اعتبار لازم برای مهار آن در نظر گرفته شود مشکل آب روستاهای شیروان کاهش می یابد.

وی حل مشکلات مسکن مهر، شتاب دادن به طرح تکمیل بیمارستان جدید شیروان و اتمام آن تا پایان سال 95، بهره برداری از فاز یک واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، گازکشی به تمام روستاهای شیروان تا پایان سال 95، روکش آسفالت کلیه سرحدات شیروان و تکمیل و آسفالت کلیه راه های روستایی این شهرستان را خواستار شد.

عزیزی، برگزاری مناقصه گود کشتی شیروان، تعیین تکلیف پیمانکار ورزشگاه سه هزار نفری شیروان را از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان از دولت تدبیر عنوان کرد.

بعد از نشست شورای اداری شیروان با حضور حجت الاسلام انصاری، به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، کلنگ آغاز اجرای طرح راه آهن شیروان - بجنورد به زمین زده شد. 

شهرستان 167 هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است که در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار