گلزاری اعلام کرد:

سایت همسان گزینی، سایت معرفی دختر و پسر به هم نیست

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سایت همسان گزینی زیر پوشش مسائل دولتی و با واسطه‌های معتبر، دختر و پسر را معرفی می‌کند.

فروغی// سایت همسان گزینی، سایت معرفی دختر و پسر به هم نیستبه گزارش خبرنگار حوزه خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از سامانه ملی همسان گزینی که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به هدف از راه اندازی سامانه ملی همسان گزینی اظهار کرد: سایت همسان گزینی سایتی است که واسطه‌ها، معرفه‌های ازدواج و افراد مورد اعتماد در این سایت هستند، اطلاعات دختر و پسر را به اشتراک می‌گذارند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله ازدواج در جوامع مختلف‌، افزود: مسئله ازدواج برای کشور ما و در قانون اساسی ما نیز موضوعی جدی و حیاتی است و ما خانواده را آیت بزرگ خداوند می‌دانیم و هرکاری که در اجتماع لازم است برای رشد و تعالی افراد باشد، باید حول محور خانواده قرار گیرد.

گلزاری تصریح کرد: فعالیت‌های گروه‌های مختلف هنری، اجتماعی، سیاسی و... نباید در خانواده تزلزل ایجاد کند و در انتها باید با محوریت ازدواج و تشکیل خانواده صورت گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه عنوان کرد: با توجه به پ‍‍‍‍ژوهش‌های انجام شده، هشت مسئله جدی به عنوان چالش خانواده وجود دارد که امیدواریم در سال 94 این مسائل ارزیابی و پیگیری شود.

گلزاری در ادامه به مسائل چالشی حوزه جوانان اشاره وتصریح کرد: تجرد اولین مشکل جامعه ما است،11 میلیون و240 هزار جوان زیر 35 سال داریم که ازدواج نکرده اند وهمچنین سن ازدواج در همه ی شهر ها بالا رفته است.

وی به عوامل تاخیر ازدواج درمردان وزنان اشاره کرد وگفت:مسئله معیشتی به خصوص اشتغال که دولت بایذ برای آن برنامه ریزی کند و همچنین مسئله های اجتماعی وفرهنگی مانند ترس از ازدواج ومسئولیت هاییزکه به او محول می شود وبی اعتمادی به طرف مقابل از جمله دلایل تاخیر ازدواج پسرها و موضوع همسریابی از جمله دلایل تاخیر در ازدواج دختران است که سایت همسان گزینی به منظور حل این مسئله تشکیل شده است.

گلزاری تصریح کرد: 60 درصد زنان مطعلقه درایران زیر35 سال سن دارند وهمچنین مسئله طلاق در کشور باید مدیریت شود.

وی در ادامه عنوان کرد: سایت همسان‌گزینی تلاش دارد با روش اسلامی – ایرانی مورد قبول خانواده مشکل دوم یعنی انتخاب همسر را کاهش دهد و در کنار معرفی افراد و خانواده ها به یکدیگر به ارائه مشاوره به افراد بپردازد.

گلزاری با اشاره به لزوم راه‌اندازی سامانه همسان‌گزینی افزود: در جامعه 11 میلیون مجرد و 350 سایت غیرقانونی همسریابی فعال است که نشان می دهد همسان گزینی اقدام مهمی است که تاکنون به آن توجه نشده است.

وی در پایان گفت: با توجه به دیدار و گفت‌وگوی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با ادیان توحیدی مانند مسیحیان، امیدواریم بزودی همایش خانواده در ادیان ابراهیمی برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار