حاجی‌بابایی در اولین نشست سراسری جبهه یکتا:

گفتمان جبهه یکتا برخاسته از اندیشه‌های امام (ره) و رهبری است

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با بیان اینکه گفتمان جبهه یکتا برخاسته از اندیشه‌های امام (ره) و رهبری است، گفت: تمام توان خود را برای کارآمدی بیشتر نظام و نوآوری در کشور بر اساس الگوی عملی و مبانی اسلامی به دنیا عرضه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم در نخستین نشست سراسری جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی موسوم به جبهه یکتا که عصر امروز (25 خرداد) در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تاریخچه شکل‌گیری جبهه یکتا به حدود یک سال و نیم قبل برمی‌گردد که ما به این جمع‌بندی رسیدیم که در برابر نظام و انقلاب اسلامی مسئولیت خطیری را برعهده داریم.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از امام راحل هر روز در میدان نبرد با استکبار جهانی، سیاست‌های اسلامی و ایرانی را اعلام می‌کنند که این سیاست‌ها باید به گفتمان اجتماعی و پس از آن به مطالبات عمومی تبدیل شود و سپس مسیر مسئولان نظام را مشخص کند.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با بیان اینکه ما در جبهه یکتا قصد داریم این گفتمان را در سراسر کشور اشاعه دهیم، ‌گفت: گفتمان جبهه یکتا برخاسته از اندیشه امام (ره) و رهبری است، البته تلاش برای تحقق این گفتمان برای همه نیروهای ولایتمدار کشور تکلیفی از نوع تکلیف غواصان کربلای 4 است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه امروز کشور صحنه تکلیف،‌ مسئولیت، مردم‌داری، خدمت‌گزاری و پیروی از آرمان‌های شهیدان است، ادامه داد: به همین دلیل افراد تشکیل‌دهنده جبهه یکتا تنها فردی را که به عنوان معیار و ملاک می‌شناسند، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: ما بر اساس معیارهایی اعم از انگیزه ملی و دینی، بهره‌مندی از دانش و تجربه‌ای که به برکت مردم و نظام به دست آورده‌ایم، ترجیح مصالح و منافع ملی بر منافع فردی، عزت و اقتدار ملی در مسیر کارآمدی نظام اسلامی، حفظ و تقویت دستاوردهای انقلاب اسلامی، ضرورت برخورداری مردم از برکات خدمت کریمانه و خالصانه و همچنین شرایط خطیر حاکم بر جهان و منطقه در پیچ تاریخی و اوضاع داخلی، این جبهه را تشکیل داده‌ایم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه ما تمام توان فکری و عملی خود را به کار گرفته‌ایم تا نیروهای متعهد و دلسوز سراسر کشور با همکاری هم در این حرکت عظیم الهی برای عمران و آبادانی و سربلندی ایران اسلامی حضور یابند، گفت: یکی از مهم‌ترین اصول این میثاق این است که امام خمینی (ره) به عنوان معمار انقلاب اسلامی یک حقیقت الهی همیشه زنده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) می‌تواند تمدن بزرگ و نوین اسلامی را برای بشریت به ارمغان آورد، اظهار داشت: ما معتقدیم با اقتصاد مبتنی بر پیشرفت و عدالت با شاخص‌های سلامت، شفافیت، رقابت و مشارکت مردمی می‌توان موجب رونق کسب و کار، افزایش تولید و صادرات، شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان و رفع فقر و محرومیت و بی‌عدالتی در کشورمان شد.

حاجی بابایی بیان کرد: ما معتقدیم بر اساس قانون اساسی که مهم‌ترین سند دینی و ملی و میثاق بزرگ ملت ایران است، می‌توان حقوق اساسی مردم اعم از همبستگی ملی، برخورداری از شغل و مسکن مناسب، سلامت، تأمین بهداشت و... را به مرحله اجرا رساند.

وزیر سابق آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که اداره کشور به عنوان بخش عملی مبانی انقلاب باید در جهت تراز آرمان‌های معنوی، عقلانی و الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد که نتیجه این پذیرش منطقی و معقول، الهام‌بخشی و بیداری و تحولات جهانی است که زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار