در نخستین نشست جبهه یکتا مطرح شد؛

16 شاخص آیت‌الله موحدی کرمانی برای جبهه تازه تاسیس/ "یکتا" باعث تحول در کشور خواهد شد

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جبهه یکتا باعث تحولاتی در کشور خواهد شد، گفت: جبهه یکتا به عنوان تشکلی که تازه فعالیت خود را شروع می‌کند، باید به دنبال جایگزینی اصلح‌ها باشد حتی اگر فرد اصلح در جمع آن‌ها نباشد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز عصر امروز (دوشنبه) در اولین نشست سراسری جبهه یکتا که عصر امروز دوشنبه در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: تحولاتی به برکت جبهه یکتا در کشور به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه تأکید کرد: جبهه یکتا و محصول آن، از بهترین عبادت‌ها است زیرا می‌خواهد اسلام و ضروریات جامعه را برنامه‌ریزی کند و باید برای مجلس شورای اسلامی آینده به فکر باشد تا انسان‌های صالحی بر صندلی بنشینند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کسانی این جبهه را تشکل دادند که زیان تفرقه را لمس کرده‌اند و در حال حاضر به صورت جدی وارد میدان شده‌اند، گفت: وحدت ناموس نظام هستی است و در نظام تکوین همه موجودات به سمت یک هدف در حال حرکت هستند. 

به گفته دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، تنها کسانی به سمت تفرقه حرکت می‌کنند که طاغوت‌پرست هستند، لذا کشورهای به ظاهر اسلامی با ثروت و سابقه تاریخی و با ترسیدن از دشمن، در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که تمامی این اتفاقات ناشی از ترس آن‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با بیان اینکه اهداف مادی و غیرخدایی نباید در شکل‌گیری تشکل‌ها دخیل باشد، ادامه داد: اشغال جایگاهی در کشور باید در راستای اهداف الهی باشد تا فرد اصلح در صندلی مسئولیت بنشیند.

آیت‌الله موحدی‌ کرمانی افزود:  4 اصل و 16 شاخصه را به شما توصیه می‌کنم؛ اول این که اگر قرار بود در تشکل‌تان فردی را عضو کنید اسلام را قبول داشته باشد، دوم به جمهوری اسلامی و قانون اساسی پایبند باشد و سوم امام (ره) را قبول داشته باشد و چهارم این که رهبر معظم انقلاب را پذیرا باشد.

وی در ادامه 16 شاخصه را در تشکیل یک حزب اسلامی مورد نظر قرار داد و تصریح کرد: این شاخص‌ها عبارتند از دفاع از ارزش‌های اسلامی، پایبندی به مبانی انقلاب، التزام عملی به ولایت فقیه، فصل الخطاب دانستن نظرات رهبری، قبول داشتن مرجعیت و روحانیت ، ساده زیستی، توجه به مستضعفان، اعتقاد به آزادی‌های مشروع، تحکیم مردم‌سالاری دینی، عدالت و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، کمک به پیشرفت همه جانبه کشور و پرهیز از سیاه‌نمایی، اداره امور براساس موازین اسلامی، تلاش برای هماهنگی میان قوا، دشمن شناسی، استقلال‌طلبی و تلاش برای وحدت و یکپارچگی در داخل حول محور ولایت.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: براساس روایات اگر کسی یک نفر را بر 10 نفر حاکم کند در حالی که در بین ده نفر کسی باشد که لیاقت بیشتری دارد به خدا و پیامبر و مسلمین خیانت کرده است پس جبهه یکتا نیز به عنوان تشکلی که تازه فعالیت خود را شروع می‌کند، باید به دنبال جایگزینی اصلح‌ها باشد حتی اگر فرد اصلح در جمع آن‌ها نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار