اصفهان؛

جوان خوش ذوق کاشانی کارگاه شعر بافی را راه اندازی و افتتاح کرد

این کارگاه شعربافی در سرای تاریخی نراقی ها واقع در بازار تاریخی کاشان واقع شده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ محمد بینوا مسئول صنایع دستی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر 67 هنرمند شعر باف در 15 کارگاه شعر بافی در کاشان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اهمیت شعر بافی، این هنر را یکی از اصیل ترین صنایع دستی ایران دانست و ادامه داد: شعر بافي يكي از صنايع نساجي و پارچه بافي سنتي است كه در كاشان ريشه و سابقه اي كهن دارد . نوعي پارچه از جنس ابريشم كه در بافت آن از نقشه ی خاصی استفاده نمی شود . و می توان تولیدات آن را به دو گروه ساده و میله ای یا راه راه تقسیم كرد.

این هنرمند صنایع دستی میزان سرمایه گذاری در این کارگاه را بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: تمام هزینه راه اندازی و مرمت این کارگاه شعر بافی توسط آقای علی خانبان پور بوده است که واحد صنایع دستی این اداره در راه اندازی آن حمایت های تشویقی و راهنمایی های لازم را انجام داده است.

این هنرمند دارای مهر اصالت یونسکو با اشاره به فعالیت بیش از 570 هنرمند در قالب 50 رشته صنایع دستی ادامه داد: استاد محمود جلالتی از استاد کاران پیشکسوت شعربافی کاشان و دارنده مهر اصالت یونسکو به عنوان استاد کار در کارگاه مذکور مشغول به فعالیت است. 


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.