کرمانشاه؛

اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با هدف اشتغالزایی جوانان عشایر

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته، استان کرمانشاه در زمینه اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز پایلوت بود و در این راستا مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و عشایر به استان اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ علی اشرف آزادی گفت: در قالب طرح مذکور حمایت‌هایی نیز با هدف ایجاد اشتغال جوانان عشایر، فراهم کردن امکانات گردشگری و افزایش بهره‌وری از سوی صندوق حمایت از بخش کشاورزی و عشایری صورت گرفته است.

وی افزود: در شورای عشایر استان کرمانشاه مصوب شد که امسال مبلغ 20 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح مذکور به عشایر اعطا شود که در صورت محقق شدن می‌تواند در کاهش نگرانی عشایر برای فروش دام خود زودتر از موعد مقرر موثر باشد.

آزادی  توزیع 6 هزار تن علوفه در بین عشایر استان کرمانشاه طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز در صورت اعتبار همین اندازه علوفه در بین عشایر توزیع خواهد بود.

عشایر استان با تولید سالانه 10 هزار تن گوشت قرمز، 6 هزار تن روغن حیوانی، 24 هزار و 500 تن شیر، 16 هزار و 30 تن الیاف دامی و 21 هزار و 900 قطعه انواع صنایع‌دستی نقش مهمی در تولیدات دامی و اقتصادی استان دارند.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.